اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد

حفر 76 حلقه چاه در دستور کار آب و فاضلاب استان اصفهان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور تامین آب شرب استان اصفهان حفر 76 حلقه چاه را در دستور کار خود قرار داد.

حفر 76 حلقه چاه در دستور کار آب و فاضلاب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی قبادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور تامین آب شرب استان اصفهان حفر 76 حلقه چاه را در دستور کار خود قرار داد و از این تعداد، حدود 31 حلقه آن حفر و 4 حلقه به اتمام رسیده و وارد شبکه شده است.

وی اظهار کرد: این چاه‌ها بیشتر ماهیت اضطراری و رفع بحران دارند و در پیک مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حفر و تکمیل مابقی این چاه‌ها نیز تا پایان فروردین و ابتدای اردیبهشت 93 به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: با حفر این تعداد چاه حدود 1.4 مترمکعب آب در ثانیه به میزان آب شرب اصفهان افزوده می‌شود.

قبادیان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کاهش سطح آب‌های زیر زمینی و ایجاد خسارت به بناها و ساختمان‌ها نیز گفت: این مقدار از برداشت به اندازه‌ای نیست که به ساختمان لطمه‌ای وارد کند و مشکلی نیز برای سفره‌های زیر زمینی ایجاد نمی‌کند.

این مسئول از ارسال اخطار به مصرف‌کنندگان پر مصرف خبر داد و افزود: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به صورت پایلوت حدود 3 هزار و 500 واحد مسکونی تفکیک‌سازی کنتور به لحاظ مصرف مسکونی و غیرمسکونی شد که نتیجه آن در حال بررسی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در زمینه کیفیت آب شرب نیز ادامه داد: کیفیت آب شرب اصفهان از بالاترین سطح خود برخوردار بوده به طوری که علاوه بر آزمایشگاه‌های مجهز شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو، آب شرب اصفهان در آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن نشان می‌دهد که هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: سرانه مصرف خانگی در استان اصفهان به ازای هر نفر در شبانه روز 162 لیتر در سال 92 بوده و طی 5 سال گذشته از عدد 187 لیتر به این میزان کاهش یافته، اما هنوز حدود 12 لیتر از میزان مصرف استاندارد بیشتر است.

قبادیان همچنین از بازدید 23 هزار واحد مسکونی توسط کارشناسان این شرکت خبر داد و افزود: از این میزان حدود 3 هزار و 500 انشعاب از پمپ غیر مجاز استفاده می‌کردند که پرونده آنها در حال بررسی است.

وی در پایان از شناسایی 302 انشعاب غیرمجاز آب و 500 انشعاب غیرمجاز فاضلاب خبر داد.

انتهای پیام/63031/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول