اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از اعلام آتش‌بس از سوی طالبان انجام شد

تغییر نفرات تیم مذاکره‌کننده دولت پاکستان/چهره‌های سرشناس طالبان آزاد نمی‌شوند

پس از قبول آتش‌بس یک ماهه از سوی طالبان پاکستان، دولت این کشور با تغییر احتمالی رویکرد خود در روند صلح، تغییراتی در تیم مذاکره کننده خود ایجاد خواهد کرد.

تغییر نفرات تیم مذاکره‌کننده دولت پاکستان/چهره‌های سرشناس طالبان آزاد نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پس از قبول آتش‌بس یک ماهه از سوی طالبان پاکستان، دولت این کشور با تغییر رویکرد احتمالی، تغییراتی در تیم مذاکره کننده خود ایجاد خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «نیشن» پاکستان، احتمال دارد که به ‌زودی تغییراتی در اعضای حاضر در تیم مذاکره‌کننده دولت ایجاد شده یا تیم جدیدی جایگزین تیم فعلی شود.

طبق این گزارش، ممکن است یکی از اعضای ارشد سرویس امنیتی و  اطلاعاتی پاکستان وارد تیم مذاکره‌کننده دولت شود.

گفته می‌شود که این فرد از اعضای ارتش یا سرویس اطلاعاتی پاکستان می‌باشد.

«رستم شاه مهمند» از اعضای تیم دولت نیز در این باره گفت: نیروهای ارتش مدت‌هاست که روابط قوی در مناطق قبایلی دارند و ورود یک عضو ارشد ارتش به جبهه دولت می‌تواند کمک زیادی به روند صلح کند.

به گفته وی، طالبان پاکستان در گذشته نیز خواهان ورود ارتش به روند مذاکرات شده و معتقد بودند که این اقدام می‌تواند تضمینی برای اجرای کامل توافقات انجام شده با دولت باشد.

رستم شاه افزود: پس از اعلام آتش‌بس بی قیدوشرط از سوی طالبان، دولت می‌تواند رویکرد جدیدی در روند صلح در پیش بگیرد و تیم فعلی دولت نیز آماده است تا نقش خود را در این زمینه به‌ طور کامل ایفا کند.

لزوم ورود طالبان به جریان سیاسی کشور

رستم‌شاه مهمند در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد که پس از موفقیت مذاکرات، رهبران طالبان وارد جریان سیاسی کشور شده و در روند تصمیم‌گیری‌ها در مناطق خود مشارکت داشته باشند.

وی همچنین درباره درخواست طالبان برای آزادی زندانیان این گروه، تصریح کرد که امکان آزادی همه زندانیان طالبان و کسانی که مرتکب اعمال تروریستی مهمی شده‌اند وجود ندارد اما می‌توان با بررسی مورد به مورد، افرادی را که به ‌طور مستقیم در جرایم و عملیات‌های بزرگ تروریستی دست نداشته‌اند آزاد کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول