اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسول واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان مطرح کرد

فعالیت 170داروخانه در همدان

مسول واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 170 داروخانه در سطح استان همدان فعال است.

فعالیت 170داروخانه در همدان

رسول اسدی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه نظارت بر داروخانه‌های استان به صورت ماهانه انجام می‌شود، اذعان داشت: در سطح شهرستان‌ها هم یک واحد نظارت داریم که این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها نیز بازرسانی جداگانه دارند که کار بازرسی از داروخانه‌ها را در زمان‌های مختلف انجام می‌دهند، اظهار داشت: بازرسان موظفند تمام مسائل داروخانه را از روی تاریخ گذشته بودن دارو‌ها، فاسد بودن و یا مسائل دیگر مورد بازرسی و نظارت قرار دهند.

مسئول واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای کمبود دارو در سطح استان در داروخانه‌ها یک سیستم پیامکی نصب شده که مردم می‌توانند به سیستم پیامکی 1490 پیامک زده و کمبود دارو در داروخانه را اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان همدان 170 داروخانه فعال است عنوان کرد: از این تعداد 70 داروخانه نیز در سطح شهرستان همدان وجود دارد.

اسدی به تخلف داروخانه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در وهله اول به داروخانه‌های متخلف تذکر داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی، نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد. 

وی با تأکید بر اینکه داروهای قاچاق ضبط شده توسط نیروی انتظامی بلافاصله امحا می‌شوند افزود: داروهای قاچاق ضبط شده با نظارت نهادهای مربوطه امحا می‌شوند و دیگر به به داروخانه‌ها برگردانده نمی‌شود.

مسئول واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنانش گفت: داروهای فاسد شده نیز با نظارت دستگاه‌های مربوطه و در خارج از استان امحا می‌شوند.

انتهای پیام/89007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول