اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

تجلیل از منتقدان کوچک مدارس استان همدان

جشنواره پرسشگران کوچک متفکران بزرگ با تجلیل از منتقدان کوچک مدارس استان همدان برگزار شد.

تجلیل از منتقدان کوچک مدارس استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پیش از ظهر امروز همایش پرسشگران کوچک متفکران بزرگ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، معاونت آموزش ابتدایی و گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی در تالار معلم همدان برگزار شد.

حضور پرسشگران کوچک برای بیان دیدگاه آنها در مورد مدرسان خود و نیز گوش سپردن مسئولان به تفکرات آنها فضای خاصی را در این مراسم ایجاد کرده بود.

اجرای برنامه پرسشگران کوچک متفکران بزرگ در مدارس استان به دانش‌آموزان فرصت بیان دیدگاه‌های مختلف و بیان درخواست‌های آنها را فراهم کرده و طی این مراسم از منتقدان برتر نیز تقدیر می‌شود.

نهادینه کردن فرهنگ نقد و روحیه پرسشگری در دانش‌‌آموزان مدارس ابتدایی، ارتقاء توانایی و قابلیت فردی دانش‌آموزان، بهبود نظام مدیریت یادهی ‌ـ یادگیری در کلاس درس، پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان، ارتقاء سطح نگارش در دانش‌آموزان و آموزش مهارت فکر کردن و تمرین نویسندگی از اهداف مهم اجرای طرح در مدارس استان همدان بوده است.

طی این مراسم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان اظهار کرد: ایجاد فضای همکاری و همیاری در مدارس، امکان پیشرفت و ارتقای آموزش و پرورش را خواهد داشت و باید به اقدامات صورت گرفته در دورترین نقاط استان در راستای ارتقای درجه آموزش توجه ویژه‌ای شود.

معصومه معصومیان نیروی خط مقدم پیشرفت کشور را معلمان پرورشی دانست و افزود: آموزه‌‌های معلمان پرورشی چراغ راه برنامه‌ریزی‌‌های مهم در کشور خواهند بود.

وی با تأکید به پرورش دانش‌آموزان متفکر و اثرگذار خاطرنشان کرد: توانمندی دانش‌آموزان مسئولیت مدیران اجرائی را در قبال آنها سنگین‌تر خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان عناصر اصلی و شاکله مهم ارتقای هویت در مبانی انسان‌شناختی و برنامه درسی ملی را انسان، تفکر، تعقل، ایمان و باور، علم و معرفت، اخلاق و عمل دانست و افزود: باید استفاده از همه ظرفیت‌های ‌عظیم و سرمایه‌های معنوی و بهره‌مندی کافی را در این زمینه داشته باشیم.

وی با اهمیت به پرورش دانش‌آموزان روحیه‌محور افزود: لازمه رسیدن به اهداف مهم در آموزش و پرورش خارج کردن عرصه آموزش از روش‌های حافظه‌محوری و توجه به ایجاد روحیه تفکرمحوری، خلاق و انتقادی در مدارس خواهد بود.

معصومیان ادامه داد: فراهم شدن شرایط خودسنجی و تفکر در همه سطوح مختلف آموزشی نیاز است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی هدف از اجرای طرح پرسشگران کوچک متفکران بزرگ را  به منصه ظهور رسیدن استعدادهای دانش‌آموزان دانست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به وجه تمایز نقد منصفانه از تخریب افراد افزود: باید آموزش تمییز دادن معنای دقیق نقد منصفانه و تخریب در فضای آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم کرد.

وی با دعوت از چندتن از دانش‌آموزان خواستار ارائه دیدگاه‌های مختلف آنها از مدارس شد.

این مراسم با اجرای پانتومیم توسط دانش‌آموزان و دعوت از دو نفر از دانش‌آموزان برگزیده در جشنواره پرسشگران کوچک و متفکران بزرگ ادامه یافت.

سپس معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان در بین جمع حاضر، دانش‌آموزان را دانشمندان بزرگ معرفی کرد و افزود: ویژگی دانشمند به پرسشگری و متفکر بودن او است که باید با فراهم کردن همه زمینه‌ها دانش‌آموزان را دانشمند پرورش داد.

ایوب مهری تفکر و مشاهده را از آثار پرسشگران دانست و اظهار کرد: با پرسشگری و تفکر می‌توان متفکر و در نتیجه دانشمند بود.

وی ادامه داد: فرد متفکر باید حافظه قوی داشته باشد تا بتواند به حقوق خود برسد و خواستن حق، نتیجه دانشمند شدن است.

در پایان نیز مراسم با اجرای برنامه شاد توسط عموحمید و تجلیل از برگزیدگان منتقد کوچک به پایان رسید.

انتهای پیام/89026/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول