اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

فرهنگ حفظ بیت‌المال را باید نهادینه کنیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تاسی از پیشوایان دینی و انسان‌های مذهبی که نگاه عمیقی به بیت‌المال دارند باید فرهنگ حفظ بیت‌المال را نهادینه کنیم.

فرهنگ حفظ بیت‌المال را باید نهادینه کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در همایش مشارکت دیوان محاسبات در ارتقا آگاهی مدیران و کارشناسان دستگاهای اجرایی سیستان و بلوچستان در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تاسی از پیشوایان دینی و انسان‌های مذهبی که نگاه عمیقی به بیت‌المال دارند باید فرهنگ حفظ بیت‌المال را نهادینه کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: ما نظامی هستیم که با اتکا به همراهی مردم به خاطر فطرت نظام با وجود مردم یکی است و نقطه قوتی است که باید حفظ شود.

این مسئول بیان داشت: اعتماد مردم به نظام مهم‎ترین مولفه است، هیچ سرمایه‌ای مهم‌تر از اعتماد اجتماعی و تعهد اجتماعی نیست.

اعتماد مردم به نظام مهم‎ترین مولفه است

وی ادامه داد: هر خدشه‌ای به مولفه‎ها وارد شود تبعات آن بر مدیران پوشیده نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت مالی که حاصل تحریم‌های خصمانه است تنها نیازمند مشارکت محوری مردم با دستگاه‌های اجرایی هستیم.

این مسئول افزود: اعتماد عمومی به راحتی قابل تحقق نیست مگر همراه با باور مردم باشد، زیرا ما مردمی هوشمند و آگاه در عین حال اهل مدارا داریم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: مردم را باید امین خود قرار داده و شفاف سخن بگوییم.

وی گفت: از ابتدای انقلاب هر گاه کشور با انسدادی رو به رو می‌شود تنها راه برون رفت آن اتکا به مردم است. همچنین در نظام اداری یکی از مهم‌ترین نمادهای مردم مداری پیروی از قانون و برنامه‌ریزی منظم است.

هاشمی بیان داشت: قانون گریزی خساراتی را در پی دارد که آسیب آن را نیز همه مدیران و مردم حس کرده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: قدرت نباید در یک نقطه متمرکز شود که مهارش سخت باشد، هر قوه باید در محدوده اختیارات خویش خود را محدود دانسته و از آن فرارتر نرود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: قدرت قانون و نهادهای آن باید با قاطعیت هرگونه گریزی از قانون را مانع شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر بر قانون استوار باشیم گام‌های بعدی ما و تحقق اهداف ما متصور است.

دیوان محاسبات مهم‌ترین بخش در حفظ سلامت اقتصاد کشور است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این همایش اظهار داشت: استعدادهای نهفته‌ای در استان وجود دارد که می‌تواند باعث شکوفایی اقتصاد کشور شود.

ناصر کاشانی ادامه داد: دیوان محاسبات مهم‌ترین بخش در حفظ سلامت اقتصاد کشور است. همچنین دیوان محاسبات تنها بازوی حسابرسی قوه مقننه در استان است.

کاشانی اذعان داشت: دیوان به عنوان عامل پیشگیری از تخلفات اداری در جامعه است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای جلوگیری از فساد مالی باید فرهنگ اداری در تمام سیستم‌های اداری تحکیم شود تا معضلات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول