اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند خبر داد

حضور امدادگران و نجاتگران دماوند در دوره بازآموزی نوروز

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در دوره بازآموزی طرح ملی امداد و نجات نوروزی شرکت کردند.

حضور امدادگران و نجاتگران دماوند در دوره بازآموزی نوروز

حمید فرهادی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اواسط بهمن ماه بود که طی ارسال نامه‏‌ای از سوی معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران، مقرر شد تا امدادگران و نجاتگرانی که حاضر هستند در ایام نوروز در پایگاه‌‏های امداد و نجات بین شهری حضور پیدا کنند، باید در دوره بازآموزی که طی دو هفته متوالی در شهریار برگزار می‏‌شود، شرکت کنند.

وی ادامه داد: در همین خصوص، جلساتی متعدد با مسئول امداد و نجات این جمعیت برگزار و مقرر شد تا 50 نفر از پرسنل، امداد گران و نجاتگران برادر هلال احمر دماوند در این دوره حضور یابند.

فرهادی گفت: این افراد به دو گروه تقسیم شدند و تعدادی در هفته اول و اکثر اعضا در هفته دوم در بازآموزی طرح نوروز شرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند افزود: در این دوره فراگیران بر مباحثی همچون امداد و کمک‏‌های اولیه، تثبیت خودرو و رهاسازی مصدومان، کار با خودروهای آمبولانس و نجات و همچنین با ست نیمه‏‌سنگین هیدرولیک که مخصوص جاده است، مرور و فعالیت کردند و در بخش ارتباطات با انواع بیسیم و کار کردن با آن به طور کامل آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص طرح ملی نوروز گفت: این طرح از 25 اسفند ماه آغاز می‏‌شود و تا 17 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هنوز دستورالعملی از سوی استان به این جمعیت ارسال نشده است ولی طبق سنوات گذشته هلال احمر دماوند در دو بخش امداد و نجات و امور جوانان فعالیت می‏‌کند.

فرهادی اظهار داشت: در بحث امداد و نجات سه پست ثابت و یک پست سیار با حضور 16 نجاتگر کادر و داوطلب و با سه دستگاه آمبولانس، یک خودرو نجات تیپ یک، یک دستگاه خودرو نجات تیپ دو، دو دستگاه خودروی عملیاتی پیکاپ، یک دستگاه آرگو و موتورسیکلت به صورت 24 ساعته در خدمت هم‏وطنان و هم‏شهریان در شهرستان دماوند است.

وی افزود: در بخش جوانان هم با ایجاد پست راهنمایی نوروزی در ورودی شهر خدماتی همچون راهنمایی مسافران و توزیع نقشه و بروشورها را در اجرای این پست به هم‏وطنان خدمات ارائه می‏‌کنند.

فرهادی همچنین از تشکیل جلسه در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن طرح ملی نوروز خبر داد و گفت: در آینده‌‏ای نزدیک و بعد از دریافت دستورالعمل از سوی جمعیت هلال احمر استان تهران جلسه‌‏ای با مسئولان واحدها برگزار و در آن وظایف واحدها درایام نوروز به مسئولان واحد ابلاغ می‌‏شود.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول