اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجستان عنوان کرد

کاشت درخت به یاد شهدا در بجستان

امام جمعه بجستان گفت: کاشت درخت به یاد شهدا و بهره‌مندی آیندگان از ثمرات این میراث جاودان باید در این شهرستان انجام شود.

کاشت درخت به یاد شهدا در بجستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ایزدی صبح امروز در جمع مسئولان و شهروندان بجستان به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: شهروندان ولایت‌مدار بجستان به دلیل علاقه و محبت خاص خود به اهل بیت عصمت و طهارت همیشه در طول تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی اسوه و پیشگام برپایی فرایض و واجبات دینی بوده‌اند.

وی ادامه داد: علاقه قلبی و توجه به آموزه‌های اسلامی در بین شهروندان بجستان زمینه را برای تبدیل شدن این شهرستان به الگوی ترویج و توسعه مبتنی بر اصول اسلامی مهیا ساخته است.  

ایزدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی منطقه افزود: به طور مثال با وجود خشکسالی‌های طولانی مدت در منطقه بجستان و کاهش درآمدهای اقتصادی شهروندان این خطه از کشور به دلیل درک عمیق از اهمیت حمایت از محرومان، دست از حمایت از ایتام و نیازمندان برنداشته‌اند.

وی ادامه داد: امروزه شهرستان بجستان در حوزه مشارکت‌های مردمی امور خیریه از جایگاه بالایی در بین سایر شهرستان‌های استان و کشور برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در بجستان ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن هفته منابع طبیعی و ایام درختکاری لازم دیده می‌شود بیش از پیش به تبیین اهمیت حفظ و توسعه محیط زیست از دیدگاه اسلامی پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موهبات الهی، نقش اساسی در حفظ و توسعه جوامع و تمدن‌های انسانی دارد؛ از این رو بارها در منابع مختلف اسلامی به اهمیت حفظ این هدیه الهی اشاره شده است.

ایزدی تصریح کرد: باید پذیرفت که محیط زیست و طبیعت، یک موهبت الهی است که از مجموعه موجودات، منابع، عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات به آن وابسته است، به وجود می‌آید.

وی با اشاره به مشارکت رهبر انقلاب در عرصه درختکاری اظهار کرد: پیامبران الهی و پیشوایان دینی از جمله اهل بیت عصمت و طهارت، خود مربی و الگوی کامل تربیت بشریت‌اند و پیشروترین افراد در انجام کارهای نیک و شایسته هستند از این رو در انجام این امر مقدس نیز پیشقدم بوده‌اند.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز هر ساله با مشارکت در عرصه درختکاری و تشویق این فرهنگ اسلامی، گیاه و درخت را برای هر کشور و مجموعه بشری مایه برکت و آبادانی می‌خوانند.

ایزدی تاکید کرد: طبیعت سالم، موجب پویایی اقتصاد و پیشرفت ملت‌ها می‌شود که توجه به این راهبرد در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی باشد.

وی در پایان با دعوت عموم شهروندان بجستان در عرصه حفظ محیط زیست و طبیعت گفت: بسیار پسندیده است که شهروندان بجستان با مشارکت خود در امر درختکاری و حفظ محیط زیست به الگوی ترویج این فرهنگ الهی و اسلامی در منطقه بدل شوند؛ از این رو اقداماتی نو‌آورانه، خودجوش و مردمی در بجستان مانند کشت درخت به یاد شهدا و اموات علاوه بر حفظ و توسعه محیط زیست شهر و روستا می‌تواند زمینه را برای بهره‌مندی آیندگان از ثمرات این میراث جاودان مهیا سازد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول