اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام علی باقری صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی بقعه امامزاده خدیجه (س) بندرگاه طارم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از موقوفات منفعتی و درآمد دار هستند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف توسعه موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در راستای توسعه موقوفات گفت: تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های مختلف تا حدی است که فقط در هفته وقف شاهد افزایش 20 موردی موقوفات بودیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود 100 بقعه متبرکه در استان زنجان بیان کرد: اداره کل اوقاف در بحث بازسازی، تعمیر و ساخت ضریح برای امامزادگان اقدامات چشمگیری را انجام داده است.

باقری همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان بیان داشت: طی اسفند امسال مسابقات قرآن در بخش کتبی و همچنین حفظ موضوعی برگزار شد که در این مسابقات قریب به 6 هزار نفر از استان زنجان حضور داشتند.

وی همچنین به برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف در طول سال اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌هایی که در چند روز آینده در بقاع متبرکه استان همزمان با سراسر کشور اجرایی خواهد شد، طرح آرامش بهاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه در استان آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح ویژه ایام نوروز است.

این مسئول با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری ادامه داد: اجرای برنامه ‌قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری در جوار امامزادگان از برنامه‌های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری است.

باقری همچنین به برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی زائران گردشگر، برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران در جوار امامزادگان اشاره داشت و متذکر شد: همچنین در این ایام خیمه‌های معرفت نیز در جوار امامزادگان دایر خواهد شد.

به گفته باقری، امسال طرح آرامش بهاری در قریب به 40 بقعه امامزاده استان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول