اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

سالانه 25 تا 30 درصد تولیدات کشاورزی در کشور از بین می‌رود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم کشاورزان و محصولات آنان را به طور کامل بیمه کنیم و سالانه 25 تا 30 درصد تولیدات کشاورزی به عنوان ضایعات از بین می‌رود.

سالانه 25 تا 30 درصد تولیدات کشاورزی در کشور از بین می‌رود

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی در مبحث کشاورزی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه تکامل یافته روش‌های توسعه یافته اقتصادی برای رفع بحران‌های سیاسی دولت بوده است.

وی با بیان اینکه باید از روش‌های جدیدی برای تامین نیازهای مردم با کمک گرفتن از کارشناسان حوزه کشاورزی استفاده کرد، به عدالت محوری در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و افزود: بحث کشاورزی بیشترین تاثیر را در استقلال کشور دارد و در تامین امنیت مواد غذایی نقش به‌سزایی داشته اما تاکنون کمترین حمایت از کشاورزی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوار هستیم عدالت محوری در حوزه کشاورزی رخ دهد و به رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه بیش از پیش جامه عمل بپوشانیم.

وی در مورد نگرش دانش روز و بنیادی به اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: امروزه دنیا بر اساس اطلاعات و دانش روز اداره می‌شود و منابع کافی در اختیار دارد ولی به دلیل کمی بازدهی و برخورداری از کشاورزی سنتی و غیرعلمی نتوانسته است از این منابع به طور کامل بهره‌برداری کند.

پاپی‌زاده اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در حوزه کشاورزی، راندمان آبیاری 25 تا 30 درصد است در صورتیکه در کشورهای پیشرفته این رقم به بالای 60 درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی از عمده مشکلات ما در بخش کشاورزی خشکسالی است که امیدواریم دولت تدبیر و امید که به تازگی آغاز به کار کرده است با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت بتواند مشکلات حوزه کشاورزی را هموار کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به طور صحیح با استفاده از منابع طبیعی برنامه‌ریزی شود می‌توان دو برابر نیاز کشور را در حوزه کشاورزی تامین کرد زیرا توان و قدرت آن موجود است اما باید آن را از بالقوه به بالفعل مبدل ساخت.

وی در پایان گفت: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم کشاورزان و محصولات آنان را به طور کامل بیمه کنیم و سالانه 25 تا 30 درصد تولیدات کشاورزی به عنوان ضایعات از بین می‌رود که باید در این زمینه هرچه سریع‌تر راهکاری جدی اتخاذ کرد.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول