اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

حضرت زینب (س) بانوی ولایت‌پذیری است

امام جمعه بویین‌زهرا با بیان اینکه حضرت زینب (س) بانوی ولایت‌پذیری است، گفت: این بانوی فضائل در عمر بابرکت خویش همواره در راستای تبلیغ و نشر ارزش‌های شیعیان مجاهدت کرد.

حضرت زینب (س) بانوی ولایت‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه صبح امروز در دیدار با تعدادی از روحانیون و فعالان قرآنی شهر بویین‌زهرا پیشاپیش با تبریک ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: این بانوی فاضل در عمر بابرکت خویش همواره در راستای تبلیغ و نشر ارزش‌های شیعیان مجاهدت کرد و امروز ائمه‌ اطهار الگوی تمام مسلمانان به ویژه شیعیان هستند.

وی ادامه داد: الگوگیری از ائمه‌ اطهار و معصومین یکی از وظایف و تکالیف سنگین شیعه است که زمینه رضایت‌مندی الهی را فراهم کرده و جامعه را به سوی ترقی دینی و معنوی سوق می‌دهد.

امام جمعه شهر بویین‌زهرا با اشاره به تکالیف مسلمانان در جامعه امروز ابراز داشت: وظیفه فرد فرد مسلمانان و مؤمنان نسبت به کتاب خدا و ثقل اکبر الهى وظیفه‏‌اى سنگین و مسئولیتى فوق‌العاده عظیم است که بدون شک در روز قیامت در دادگاه عدل هر مسلمانى نسبت به کتاب حق مورد بازپرسى و سؤال قرار می‌گیرند چنانکه آیات قرآن و روایات بر این مسئله دلالت واضح دارند.

زرینه با بیان اینکه مسلمانان نسبت به کتاب الهى سه وظیفه مهم دارند، بیان کرد: فراگیرى قرائت قرآن، فهم مفاهیم آیات الهى و عمل به کتاب حق سبب سعادت دنیا و آخرت و سبب سربلندى مسلمانان نسبت به سایر ملل عالم می‌شود همچنان که اکتفاى صرف به قرائت قرآن هیچ کس و هیچ جامعه‏‌اى را به جایى نمی‌رساند و این فهم قرآن و عمل به دستورهاى الهى است که زمینه‌ساز تعالی و نجات است.

وی با بیان اینکه دستور به قرائت قرآن براى فراگیرى مفاهیم آن، خودسازى، تربیت و پرورش ایمان و تقوا است، ادامه داد: قرآن کریم فرموده است کسانى که کتاب آسمانى به آنان عطا کرده‏‌ایم آن را به طورى که شایسته آن است قرائت می‌کنند و آن قرائت کردن با تدبر و به قصد عمل است‏ و اهل ایمان به آن کتاب‏ هستند و کسانى که به آن کفر می‌ورزند فقط آنان زیان‌ کارند.

وی ادامه داد: بر این اساس لزوم قرائت قرآن، وجوب فهم آن و عمل به دستورهاى الهى مهم و مورد توجه است؛ همچنان که تلاوت قرآن عامل ایمان، تحقق اعتقاد پاک در قلب، اخلاق حسنه در نفس و عمل صالح در اعضاى آدمى است.

امام جمعه شهر بویین‌زهرا با بیان اینکه تلاوت‌کننده قرآن در قیامت به چهار مرتبه بالا می‌رسد، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار در 268 سالى که بین مردم بودند، همت خود را صرف تعلیم قرائت و فهم آیات و زمینه‌سازى براى عمل به قرآن مجید کردند.

انتهای پیام/77005/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول