اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بررسی علت‌ اصلی تجمع کارگران خدمات شهری در قزوین

مسئولان قزوینی با تشریح علت‌های اصلی تجمع کارگران خدمات شهری در قزوین به بررسی و رفع مشکلات آنان پرداختند.

بررسی علت‌ اصلی تجمع کارگران خدمات شهری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در روزهای اخیر کارگران خدمات شهری با تجمع در درب مرکز شهرداری قزوین خواستار مطالبه حقوق عقب‌افتاده چهار تا پنج ماهه خود شده بودند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در بین این تجمع‌کنندگان حاضر شد و گفت: تا پایان روز مقداری از حقوق معوقه کارگران پیمانکار خدمات شهری پرداخت می‌شود.

مجتبی منتظری اضافه کرد: از این به بعد نحوه پرداخت حقوق کارگران پیمانکار خدمات شهری ساماندهی و دچار تغییرات اساسی می‌شود تا دیگر شاهد عدم پرداخت حقوق هیچ کارگری نباشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: تا پایان سال جاری همه حقوق معوقه و عیدی کارگران پیمانکار خدمات شهری به حساب‌شان واریز می‌شود و این کارگران مطمئن باشند که این اقدام اجرایی می‌شود.

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص دلایل تجمع کارگران خدمات شهری در درب شهرداری مرکز قزوین گفت: مشکلات این کارگران در همان روز تجمع با تدابیر راهکارهایی برطرف شد و طبق همان قولی که به این کارگران دادم بخشی از حقوق معوقه آنها در همان روز به حساب‌شان واریز شد.

وی افزود: پیمانکاری که با این کارگران قرارداد بسته بود در اصفهان مستقر بوده و از همان مکان امور این کارگران را رسیدگی می‌کرد که عدم صلاحیت مدیریت این پیمانکار به دلیل غیربومی بودن و داشتن مسافت طولانی در رسیدگی به مشکلات کارگران خدمات شهری قزوین طبق قانون اثبات و قرارداد آنها با این سازمان لغو شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: قرارداد جدید کارگران خدمات شهری با یکی از شرکت‌های وابسته به طور موقت منعقد شده است تا پیمانکار جدید از طریق آگهی و مناقصه جذب شود تا این کارگران با مدیریت این پیمانکار به کار خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده سه ماه از حقوق کارگران خدمات شهری پرداخت نشده بود که یک ماه آن مربوط به بهمن‌ماه است که با حضور پیمانکار مربوطه در سازمان مدیریت پسماند به شماره حساب آنها واریز شد و دو ماه دیگر نیز طبق روال قانونی و با برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است، واریز می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین به هیچ عنوان در جذب پیمانکار جدید از افراد غیربومی استفاده نکرده و همچنین بر عملکرد این پیمانکاران با اهتمام بیشتری نظارت می‌کند تا هیچ یک از این کارگران دچار مشکلاتی از جمله معوقه حقوق نشوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: همه پیمانکارانی که با شهرداری قزوین قرارداد دارند طبق وظایف خود عمل کرده و هر ماه حقوق کارگران خدمات شهری را واریز می‌کنند؛ این مشکل فقط مربوط به یکی از این پیمانکاران بوده که تعداد کارگران آن 12 نفر و مربوط به یکی از ایستگاه‌های خدمات شهری این شهر بوده است.

وی اظهار کرد: طبق قانون وقتی پیمانکاری در مناقصه برنده می‌شود و با نهادی قرارداد می‌بندد باید شرایط تخلف و سهل‌انگاری این پیمانکار اثبات شود تا کارفرما به صورت مستقیم برای رفع مشکل ورود کرده و قرارداد را فسق کند در غیر این صورت نمی‌تواند اقدامی انجام بدهد.

منتظری با اشاره به اینکه شهرداری قزوین قرارداد این پیمانکار را به دلیل عدم صلاحیت فسخ کرده است، ادامه داد: ‌این نهاد با آگهی مناقصه در جذب پیمانکار جدید اقدام می‌کند تا این کارگران با بستن قرارداد جدید با این شرکت فعالیت‌ کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: کارگرانی که طبق قانون کار حقوق دریافت نکرده باشند می‌توانند طبق قانون مشکل خود را پیگیری کنند و با طرح دعوی به حقوق خود دست یابند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین به تشریح عوامل تجمع اعتراض کارگران این خدمات در مرکز شهرداری اشاره کرد و گفت: کارگران یاد شده جزو نیروهای مستقیم این نهاد نیستند.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی اظهار کرد: کارگران خدمات شهری با پیمانکاری که پیرامون نظافت، رفت و روب و جمع‌آوری زباله شهری با شهرداری قزوین قرارداد بسته بود، فعالیت می‌کردند و در واقع این نیروها کارگران این شرکت محسوب می‌شوند و هیچ ربطی به این سازمان ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: شهرداری قزوین طبق قانون برای جذب پیمانکاران در آگهی اعلام مناقصه می‌کند که پیمانکار یاد شده نیز در این مناقصه برنده و موفق به انعقاد قرارداد با این شرکت شده بود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار مربوطه به مدت یکسال تا تیر‌ماه سال 93 با شهرداری قزوین انعقاد قرارداد داشته و هزینه‌های مربوطه و حق و حقوق کارگران را از این نهاد طبق صورت وضعیت تا آخر دی‌ماه دریافت کرده است، ادامه داد: در چند ماه گذشته این پیمانکار در پرداخت حقوق کارگران تعلل کرده و حقوق آنان را به حساب‌شان واریز نکرده بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: به همین دلیل کارگران خدمات شهری از این پیمانکار مطالبه حقوق داشتند که به نتیجه نرسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به دلیل ناهماهنگی شرکت پیمانکار با این شرکت قطع همکاری کرده بود، اظهار کرد: اکنون شهرداری قزوین در حال رسیدگی به مشکلات این کارگران است.

فصیحی‌رامندی افزود: این نهاد بررسی می‌کند که اگر شرکت پیمانکار از شهرداری قزوین مطالبات داشته باشد آن را به عنوان حقوق به حساب کارگران خدمات شهری معترض پرداخت کند و در غیر این‌صورت این کارگران باید با طرح دعوی و شکایت از طریق اداره کار و دادگاه حقوق معوقه خود را مطالبه کنند و از این طریق به حقوق قانونی خود برسند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: اکنون این کارگران در قالب یک وضعیت دیگر در حال ادامه فعالیت هستند و از بهمن‌ماه حق و حقوق آنها به طور کامل پرداخت شده است.

وی یادآور شد: پیمانکاران دیگری که با شهرداری قزوین پیرامون ارائه خدمات شهری قرارداد دارند هیچ مشکلی نداشته و حق و حقوق کارگران را به طور کامل پرداخت می‌کنند و مشکل به وجود آمده فقط مربوط به یکی از پیمانکاران بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با ایجاد این مشکل جلسه‌های مختلفی با حضور شهردار قزوین، رئیس کمیسیون خدمات شهری و مسئولان مربوطه تشکیل شده است تا این مشکل سریعاً برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه‌ها ادامه دارد تا ساماندهی مجددی بر نظارت فعالیت پیمانکارانی که با شهرداری قزوین قرارداد دارند، انجام شود، گفت: هزینه‌هایی که در این خصوص صورت می‌گیرد باید با واقعیت مطابقت داشته باشد تا شهرداری قزوین دچار ضرر و زیان نشود.

انتهای پیام/77009/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول