اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان:

تنها منکر جامعه بدحجابی و بی‌حجابی نیست

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها برای دو منکر بدحجابی و بی‌حجابی نیست.

تنها منکر جامعه بدحجابی و بی‌حجابی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امشب در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای احیای این فریضه الهی اظهار داشت: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بخشی از قسمت‌های کار پررنگ، بخشی کمرنگ و  مواردی نیز مغفول باقی مانده است.

وی افزود: در بین همه منکرات بیشترین انرژی صرف مسائل بدحجابی و بی‌حجابی می‌شود در حالی که منکرات در جامعه تنها این موارد نیست، منکراتی در جامعه وجود دارد که بدتر از بدحجابی و بی‌حجابی است.

امام جمعه کاشان همچنین تذکر لسانی را یک مسکن برای رفع بدحجابی و بی‌حجابی دانست و بیان داشت: مشکل بدحجابی همچنان به قوت خود باقی است و تذکر لسانی تنها آرامشی برای انجام تکلیف است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط حاکمیت، وزارتخانه‌ها و صدا و سیما یادآور شد: بسیاری از برنامه‌های و فیلم‌های صدا و سیما برای جامعه بدآموزی دارد.

نمازی همچنین عدم توجه به شرح وظایف در مدیریت برخی از سازمان‌ها را یکی دیگر از مشکلات پیش رو در انجام این فریضه الهی اعلام و خاطرنشان کرد: چگونگی نحوه پرداخت وام‌های مسکن و ازدواج اعلام شده از سوی دولت توسط بانک‌ها به گونه‌ای است که مراجعه‌کنندگان از دریافت وام پشیمان می‌شوند.

به گفته وی؛ در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر فاصله بین مسئولان و رهبری زیاد بوده و مقام معظم رهبری در این بخش به تنهایی پرچم را برافراشته و پیشتاز است.

عضو خبرگان رهبری خواستار بررسی کارشناسی بر منکرات موجود در برخی از سازمان‌ها و نهادها شد و تأکید کرد: منکرات و معروف‌ها در هر اداره و نهادی باید شناسایی شود و برای آن کار کارشناسی انجام گیرد.

وی با بررسی کارشناسانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محدوده جغرافیایی شهرستان کاشان، برای ترویج و گسترش آن برنامه‌ریزی شود.

نمازی عنوان کرد: پرداختن به یک منکر و یا معروف و غفلت از منکرات و معروف‌های دیگر می‌تواند در آینده به معضل بزرگی تبدیل شود.

به گفته وی؛ احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از برکات حکومت اسلامی و یکی از نشانه‌های حاکمیت دینی در جامعه است.

وی، رضایتمندی مسافران نوروزی کاشان در سال‌های گذشته را نشانه عملکرد مثبت مسئولان این شهرستان دانست و یادآور شد: توجه به اخلاق اسلامی در تعطیلات نوروز امسال و ارائه اطلاعات محل اسکان از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول