اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا بیست و چهارم اسفندماه

مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر «سوره ماه» تمدید شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه حوزه هنری این استان خبر داد.

مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر «سوره ماه» تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، سیدعباس دانایی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار در بخش اصلی و تجربه‏های جوان تا بیست و چهارم اسفند سال 92 و مهلت ارسال متون در بخش ویژه تا سوم خرداد سال 1393 است.

وی تصریح کرد: دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان، سومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه را در سه بخش اصلی، تجربه‏های جوان و بخش ویژه نمایشنامه‏نویسی خاطرات دفاع مقدس با موضوعات ارزش‏های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی و چشم‏انداز ایران 1404 را در تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند، با شعار معنویت، اندیشه و هنر برگزار می‏کند.

وی در خصوص شرایط شرکت در بخش ویژه نمایشنامه‏نویسی این جشنواره گفت: نمایشنامه‏ها باید در قالب صحنه‏ای ارائه شود و نمایشنامه‏هایی که بر اساس خاطرات چاپ شده رزمندگان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نگارش شده باشند، در اولویت خواهند بود.

دانایی در مورد شرایط شرکت در بخش اصلی و تجربه‏های جوان نیز گفت: نمایشنامه‏های ارسالی به ‏این بخش باید در یکی از قالب‏های جشنواره و با موضوعات اعلام شده، ارائه شوند و زمان اجرای نمایش نباید کمتر از 40 دقیقه و بیشتر از 75 دقیقه باشد و ضمن ارائه مجوز کتبی از نویسنده، نباید نمایشنامه‏ها توسط همان گروه در گذشته در جشنواره‏ای شرکت کرده باشد.

وی درباره جوایز برگزیدگان در بخش اصلی گفت: به نمایش‏‏های راه یافته به جشنواره در بخش ویژه مبلغ 3 تا 6 میلیون ریال اهدا می‏شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان افزود: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون و 500 هزار ریال به کارگردانی اول، لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال به کارگردانی دوم و لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال به کارگردانی سوم اهدا می‏شود.

دبیر سومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه استان سمنان تصریح کرد: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون و 500 هزار ریال، لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال و لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال به ترتیب به بازیگر اول تا سوم زن و مرد در بخش اصلی اهدا می‏شود.

دانایی در خصوص جوائز بخش تجربه‏های جوان نیز تصریح کرد: به نمایش های راه یافته به جشنواره در این بخش با نظر هیئت بازبین مبلغ 2 میلیون ریال کمک هزینه تولید و به کارگردان و بازیگر برگزیده در این بخش نیز هر کدام دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 2 میلیون ریال تعلق می‏گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: بخش تجربه‏های جوان شامل نمایش‏هایی است که کارگردان و سایر اعضای گروه در زمان برگزاری جشنواره شرایط سنی زیر 25 سال را داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال نیز جایزه بخش ویژه نمایشنامه‏نویسی با موضوع خاطرات دفاع مقدس است.

دانایی تصریح کرد: استان می‏تواند با توجه به کیفیت آثار تولیدی حداکثر دو نمایش در بخش اصلی و یک نمایش در بخش تجربه‏های جوان را به جشنواره منطقه‏ای تئاتر سوره ماه که در شهریورماه سال 1393 برگزار می‏شود، معرفی کند.

وی زمان برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه را هفته اول مرداد سال 1393 بیان کرد و گفت: بازخوانی متون نیز در سی ام فروردین ماه سال 93 اعلام می‏شود.

بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه با حضور آثار برگزیده مراکز استان‏های حوزه هنری در مهر ماه سال 1393 در تهران برگزار می‏شود.

علاقه‏مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره استانی تئاتر سوره ماه و دریافت فرم شرکت در این جشنواره می‏توانند با دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان با شماره تلفن‏های 3321105-3335756-0231 تماس حاصل کرده و یا به پایگاه اطلاع‏رسانی حوزه هنری استان سمنان به نشانی www.artsemnan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول