اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا:

تعاونی‌ها در مسیر ایجاد اشتغال در روستاها فعال شوند

فرماندار نکا گفت: تعاونی‌ها در مسیر ایجاد اشتغال در روستاها فعال شوند تا برای رفع بیکاری منطقه با حضور جوانان اقدام شود.

تعاونی‌ها در مسیر ایجاد اشتغال در روستاها فعال شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علی رجبی امشب در همایش شوراهای بخش هزارجریب نکا اظهار داشت: عدم اشتغال مناسب در برخی از روستاها موجب مهارت افراد و جوانان به شهرها شده است که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی مناسب وارد شده و برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم.

وی یادآور شد: ماندگاری جوانان در روستاها به عنوان نیروهای کار و تلاش می‌تواند از بروز ناهنجاری‌های مختلف جلوگیری کرده و علاوه بر رونق و توسعه روستاها، در کاهش بیکاری منطقه نقش فعال ایفا کند.

رجبی خاطر نشان کرد: با فعال شدن تعاونی‌ها با افزایش درآمد ناشی از فعالیت‌های تولیدی، ایجاد و حفظ اشتغال پایدار نیز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: شوراها و دهیاران به عنوان افراد تاثیرگذار در روستاها باید با برنامه‌ریزی مدون در ‌ارتباط‌ با فعال کردن تعاونی‌ها وارد شوند تا رشد و توسعه و شکوفایی در روستاها حاکم شود.

فرماندار نکا افزود: توسعه بخش کشاورزی، نقش مهمی در توسعه امکانات اقتصادی، خدماتی و رفاهی روستا دارد و موجب کاهش وابستگی روستاها به شهر و تثبیت جمعیت روستا، ایجاد انگیزه تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال و ثروت و پایداری می‌شود.

وی گفت: تبدیل اراضی شیبدار به باغات نیز از جمله مسائلی است که دغدغه مسئولان است و روستاییان باید از این طرح استقبال کنند و برای توسعه باغات در اراضی شیبدار تلاش کنند.

رجبی همچنین با اشاره به اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها در سال آینده افزود: همکاری همه جانبه اقشار مختلف در همکاری و همراهی با دولت مسئله‌ای است که باید در این راستا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ذخیره‌سازی سوخت، فضاسازی ایام فاطمه و عید نوروز، حراست از منابع طبیعی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه شوراها قرار گرفته و به روستاییان منتقل شود.

بخشدار هزارجریب نیز در سخنانی گفت: فراهم کردن هیزم برای سوخت و چرای دام از جمله مشکلاتی است که مسئولان باید با دقت نظر بیشتری وارد شود.

ابوالقاسم مبینی افزود: مسئولان برای برون رفت روستاییان از این معضل راهکار مناسب اجرایی ارائه دهند تا مردم از این بلاتکلیفی در آیند چرا که مردم و روستاییان برای چرای دام به دلیل محصور کردن مراتع توسط منابع طبیعی سرگردان هستند.

وی بیان داشت: مردم و روستاییان بهترین حافظ برای منابع طبیعی هستند و لذا باید نگهداری و حراست از جنگل به مردم واگذار شود تا با کمترین مشکل در زمینه قاچاقچیان چوب مواجه باشیم.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول