اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

مسئولان به اشتغال در روستاها توجه کنند

امام جمعه نکا گفت: مسئولان به اشتغال روستاییان توجه کنند و در مسیر اشتغالزایی، برنامه‌ریزی صحیح انجام شود.

مسئولان به اشتغال در روستاها توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امشب در همایش شوراهای بخش هزار جریب نکا اظهار داشت: در برخی از نقاط جنگل و منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی از بین رفته ‌و باید با برنامه‌ریزی بهتر از گذشته وارد شده و در این ‌ارتباط‌ با تدبیر وارد شویم چرا که پاسخی برای نسل آینده نداریم.

وی یادآور شد: طرح کاشت نهال را به خود مردم واگذار کنید تا خود مردم با کاشت، داشت صحیح نهال و درختان در حراست و نگهداری از آن تلاش کنند و به نوعی به نام خود درخت بکارند.

محمدی‌لایینی گفت: نیازمندی‌های بومی منطقه همچون استفاده از درخت برای هیزم مصرفی، تحلیف و چرای دام از مسائلی است که باید مسئولان در این رابطه با تدبیر وارد شوند.

وی ادامه داد: باید با افراد سودجو و خاطی در جنگل‌ها برخورد شود و در همین ‌ارتباط‌ به مردم و روستاییان فشار وارد نشود.

امام جمعه نکا بیان داشت: مردم با افراد سودجو با هم در یک ترازو سنجیده نشوند و با فرصت‌طلب‌ها به شدت برخورد شود.

وی گفت: مردم و روستانشینان، شوراها و دهیاران خادم و سربازان افتخاری صیانت از جنگل و مراتع و منابع طبیعی هستند و باید بدانیم که غفلت در محیط زیست و جنگل‌های مازندران عذاب الهی را به دنبال دارد.

محمدی‌لایینی با اشاره به دغدغه اشتغال در روستاها خاطر نشان کرد: مسئولان به اشتغال روستاییان توجه کنند و در مسیر اشتغالزایی مناسب، برنامه‌ریزی صحیح انجام شود.

امام جمعه نکا اذعان داشت: مسئولان برای هزارجریب طرح و برنامه ارائه دهند و از بن‌بست اقتصادی خارج کنند تا مردم بتوانند ادامه زندگی دهند یا مهاجرت کنند.

وی یادآور شد: اشتغال، تغذیه، دامداری و کشاورزی از مسائلی است که باید در هزارجریب مورد توجه قرار گیرد.

محمدی‌لایینی افزود: سال‌ها است که فریاد می‌زنیم شیب بالای 20 درصد برای کشاورزی منطقه کوهستانی و بالادست و هزارجریب به صرفه نیست و خسارت به همراه دارد اما فرهنگ‌سازی مناسب نشده و شوراها باید با فرهنگ‌سازی مناسب درختکاری و باغات را گسترش دهند تا از هدر رفت سرمایه در زمین‌های کشاورزی جلوگیری شود.

امام جمعه نکا با تاکید بر شکرگذاری نعمات الهی یادآور شد: همواره شکرگذار باشید و شکر نعمت‌هایی که خداوند به شما داده است را به جای آورید و بدانید که نعمت‌هایی که به مردم عنایت شده و عدم شکرگزاری نعمات الهی موجبات عقاب خداوند را در پی دارد.

محمدی‌لایینی ادامه داد: باید براساس نعمات الهی شکرگذار باشیم و بدانیم ناسپاسی نعمات است که سیل و مشکلات منطقه‌ای و امثال آن را در پی دارد.

وی ادامه داد: از برپا کردن بساط‌های غیر اخلاقی و فساد اخلاقی جلوگیری کنید و بدانید در برخی موارد نعماتی همچون باران، چشمه، راه و امثال آن به دلیل فساد اخلاقی از جامعه و منطقه گرفته می‌شود و بدانید تا زمانی که زندگی‌ها رنگ الهی داشته باشند، افراد جامعه از هر انحرافی مصون می‌مانند.

انتهای پیام/86002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول