اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از اهداف نظام است

فرماندار ویژه کاشان اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها را از اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از اهداف نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سال آینده اظهار داشت: این مرحله از طرح بر طبق قانون پنج ساله پنجم باید تا پایان سال جاری اجرا می‌شد که به دلیل شرایط خاص کشور اجرای آن به ابتدای سال 93 و چه بسا نیمه دوم فروردین ماه سال آینده موکول شد.

وی اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه‌ها را جزء اهداف اصلی نظام دانست و بر ضرورت همکاری و همدلی تمام ارگان‌ها و نهادها برای اجرای صحیح آن تأکید کرد.

معاون استاندار اصفهان همزمان نبودن افزایش قیمت حامل انرژی و پرداخت یارانه‌ها، عدم پرداخت نقدی یارانه‌ها و تبدیل آنها به سبد کالا و حذف برخی از خانواده‌ها و دهک‌ها از دریافت یارانه بر اساس فرم خوداظهاری افراد را از جمله تفاوت‌های مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها با مرحله اول طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود این تفاوت‌ها بر حساسیت موضوع می افزاید که توجه و هوشیاری بیشتر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای طرح می طلبد.

وی کاهش فرصت چند ماهه برای اطلاع‌رسانی مرحله اول طرح به 40 روز را از دیگر تفاوت‌های موجود در این زمینه ذکر و عنوان کرد: البته به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم چون جایگاه‌های CNG و اطلاعات افراد و شماره حساب‌های آنها و تجربه اجرای مرحله اول می‌تواند موجب اجرای بهتر و مطلوب‌تر طرح گردد.

جوادی با اشاره به پیش‌بینی شش کمیته در شورای هماهنگی قانون هدفمندی یارانه‌ها در شهرستان کاشان تأکید کرد: با توجه به همزمانی اجرای مرحله دوم طرح با تورم سالانه ناشی از سال جدید، زمینه سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب فراهم می‌شود که بر ضرورت هوشیاری و دقت بیشتر دستگاه‌های نظارتی شهرستان مانند ادارات بازرگانی، تعزیرات حکومتی و دانشگاه‌ علوم پزشکی می‌افزاید.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون توسط دولت یادآور شد: دستگاه‌ها و ارگان‌ها افزایش نرخ سوخت را در بودجه سال آینده خود پیش‌بینی کنند تا دچار مشکل نشوند.

رئیس شورای اداری کاشان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به عدم تأثیر حاشیه‌ها بر عملکرد انسان‌های الهی بیان داشت: گرچه با تغییر دولت، مدیران و رؤسا نیز تغییر می کنند اما این امر نباید موجب تعلل و رکود فعالیت مدیران فعلی این شهرستان شود.

به گفته وی در جامعه اسلامی فعالیت‌ها برای شخص خاصی نیست بلکه افراد در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند لذا نباید تغییر و تحول‌ها در تصمیمات و فعالیت افراد تأثیر بگذارد.

جوادی همچنین با اشاره به لزوم توجه به شرایط چهارشنبه آخر سال یادآور شد: ادارات، نهادها و مؤسسات و بانک‌ها در شب چهارشنبه آخر سال برای پیشگیری از هر گونه اتفاق ناگوار با استفاده از نیروهای پایگاه بسیج مرکز خود و یا پرسنل تحت امرشان، در مراکز خود حضور داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز خواستار پرهیز از هر گونه افراط و تفریط و حفظ حرمت این ایام در عین اجرای برنامه‌های مناسب ایام نوروز شد.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول