اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار روسر خبر داد

ثبت 356 اثر تاریخی در رودسر

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار رودسر از شناسایی و ثبت 356 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

ثبت 356 اثر تاریخی در رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمد محمدی عصر امروز در جلسه‌ای با حضور دهیاران بخش مرکزی این شهرستان رفاه و امنیت مسافران، گردشگران و مهمانان نوروزی را در اولویت دانست.

وی اظهار کرد: باید برای استقبال از مسافران نوروزی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور مسافران تلاش کنیم.

این مسئول ایام نوروز را فرصت مناسبی برای شناساندن جاذبه‌ها و موقعیت‌های گردشگری برای مهمانان و مسافران نوروزی دانست و افزود: به لحاظ موقعیت جغرافیایی شهرستان رودسر باید از تمام ظرفیت‌های طبیعی، اجتماعی و فرهنگی برای افزایش جذب مسافران نوروزی استفاده کرد.

محمدی بر زیباسازی و پاکسازی فضای شهر و روستا برای استقبال از مسافران نوروزی تأکید کرد و متذکر شد: آسفالت و لکه‌گیری خیابان‌ها، شن‌ریزی کوچه‌های خاکی، روشنایی معابر، رنگ‌آمیزی المان‌ها و جداول، برطرف شدن سد معبرها و ... را از برنامه‌های استقبال از نوروز ذکر کرد.

وی به آثار تاریخی و نقاط گردشگری رودسر اشاره کرد و یادآور شد: رودسر دارای 42 نقطه گردشگری و 9 منطقه ملی گردشگری با 356 اثر تاریخی شناسایی و ثبت شده است.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار رودسر 24 اثر ثبت شده این شهرستان را مربوط به بخش مرکزی آن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رودسر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ممتاز در سطح کشور و دنیا برخوردار است، متذکر شد: مسافران نوروزی می‌توانند با اقامت خود در این شهرستان از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی، سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.

محمدی پل تاریخی خشتی در روستای تمیجان، گنبد پیرمحله، میدان امام (ره) شهرداری رودسر، تالاب کرفستان و منطقه گردشگری الله‌رود را از جمله مناطق دیدنی و جذاب گردشگری بخش مرکزی رودسر بیان کرد.

وی رودسر را تنها شهرستان شمال کشور دانست که دارای بازارچه صنایع دستی با 30 غرفه شامل صنایع‌دستی، چادرشب، جوراب، کوزه‌های سفالی، حصیری، سوغات تولیدات کشاورزی مانند فندق، گل گاوزبان، برنج و چای عنوان کرد.

این مسئول از آمادگی 9 هتل، سه هتل آپارتمان، هشت مجتمع گردشگری، 70 واحد بین‌راهی، 200 واحد مسافرکاشانه و در مجموع 656 اتاق در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: 140 واحد آموزشی با 206 کلاس برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی در رودسر آماده شده است.

محمدی از راه‌اندازی دو ایستگاه اطلاع‌رسانی در منطقه دریا «وارسر» و پارک مسافر برای اسکان نیروهای انتظامی و هلال احمر و راهنمایی مسافران خبر داد.

وی از راه‌اندازی هشت فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی در ایام نوروز در بخش مرکزی شهرستان رودسر خبر داد.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار رودسر فراهم شدن بستری مطمئن، امن و شاداب را نیازمند مدیریتی کامل و همه‌جانبه دانست.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی، رفاهی، تاریخی و گردشگری برای استقبال مناسب از مهمانان و گردشگران نوروزی باید به‌گونه‌ای باشد تا مسافران و مهمانان نوروزی با خاطره‌ای خوش از این شهرستان به مقصد خود بازگردند.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول