اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شیلات آستارا خبر داد

آغاز کشت توام برنج و ماهی در شالیزارهای آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا از آغاز کشت توام برنج و ماهی در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت توام برنج و ماهی در شالیزارهای آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، صادق خاصی‌پور عصر امروز در جلسه شیلات آغاز فصل برداشت ماهیان کشت توأم برنج و ماهی در آستارا را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: به کشاورزانی که از طرح کشت اول و دوم استفاده کنند در نخستین سال بچه ماهی رایگان از طرف شیلات توزیع می‌شود و حمایت مالی و فنی صورت می‌گیرد.

این مسئول طرح کشت توأم برنج و ماهی در آستارا را مورد استقبال مردم دانست و تصریح کرد: کشاورزان آستارا با همکاری اداره شیلات بندر آستارا از آب کشاورزی برای کشاورزی و برای پرورش ماهی کپور و قزل‌آلا استفاده کردند.

وی هدف از کشت توأم برنج و ماهی را استفاده بهینه از آب کشاورزی، تولید ماهی و تامین پروتئین جامعه، افزایش درآمد خانوار و کاهش مهاجرت روستایی عنوان کرد.

به گفته خاصی‌پور پرورش کپور ماهیان در شالیزارها «کشت توأم با ماهی و برنج» موجب منفعت مالی و افزایش برنج می‌شود.

وی مزایای استفاده از این طرح را مبارزه بیولوژیکی با کرم ساقه‌خوار، کاهش مصرف کود و سم‌زادیی در مزارع برنج و افزایش تولید برنج در مزارع ذکر کرد.

رئیس شیلات آستارا درباره پرورش ماهی قزل‌آ‌لا در شالیزارها را کشت دوم توأم برنج و ماهی دانست و یادآور شد: کاهش بیکاری پنهان در جامعه به‌ویژه روستاها، غنی‌سازی زمین‌های کشاورزی و استفاده بهینه از اراضی شالیزار در نیمه سال دوم جزو مزایای کشت دوم است.

وی با قدردانی از کشاورزان آستارا و لوندویل و روستا برای استقبال از دو طرح مذکور، خاطرنشان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم در صورت تمایل به کشت توأم برنج با ماهی به اداره شیلات آستارا مراجعه و از مزایا و تسهیلات بانکی و پشتیبانی فنی رایگان این اداره استفاده کنند.

به گفته خاصی‌پور به مدت یک سال بچه ماهیان توسط شیلات آستارا رایگان تحویل داده می‌شود و پشتیبانی فنی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول