اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز خبر داد

ساخت فضاهای تفریحی ـ ورزشی در کوهستان‌های شیراز

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: بنا داریم با تدابیری کوهستان‌های شیراز را به مراکز تفریحی و ورزشی برای جوانان بدل کنیم.

ساخت فضاهای تفریحی ـ ورزشی در کوهستان‌های شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حق نگر بعد از ظهر امروز در نشست خبری روسای کمیسیون‌های شورای این شهر با خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون خدمات شهری جدید است و سازمان بازیافت، آرامستان، سازمان میادین و زیباسازی را نظارت می‌کند.

وی افزود: در شرایط تهاجم فرهنگی و رواج انواع تفریحات ناسالم، کوهستان‌های شیراز می‌تواند در توسعه ورزش و ایجاد نشاط و شادابی موثر باشد.

این عضو شورا به ذکر مثالی از پارک گلادره و مناطق کوهستانی دیگر تهران پرداخت و ادامه داد: یک بودجه 10 میلیارد تومانی برای انتقال آب از تصفیه‌خانه شیراز اختصاص یافته تا این فضاها را به تفریح‌گاه برای جوانان بدل کنیم.

وی در ادامه با بیان این که مساحت باغات شیراز از 3 هزار هکتار به یک‌هزار و 200 هکتار کاهش یافته است، بیان کرد: در سال‌های اخیر بخش اعظم باغ‌های پشت مله، زرگری، همت، منصورآباد، دینکان، معالی آباد، قصر قمشه و کفترک در شیراز تخریب و به منازل مسکونی و کوچه تبدیل شده است.

وی افزود: این در حالی است که از طرف دیگر به‌دنبال ایجاد بام سبز در شیراز هستیم غافل از آن که در چند قدمی ما باغات 300 ساله و درختان 400 ساله به سرعت در حال نابودی است.

نماینده شورای شهر شیراز در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز اضافه کرد: راهکار حل این مشکل، ارائه و تصویب طرح تجمیع باغ‌ها است و باید صدور مجوز برای احداث واحدهای مسکونی در باغ‌ها منوط به تجمیع آنها به صورت قطعات حداقل پنج هکتاری شود.

وی ابراز داشت: بنابر این پیشنهاد، در هر باغ تجمیع شده با سطح اشغال 2.5 درصد در مساحتی حدود یک‌هزار و 500 متر مربع، برج‌هایی در 24 طبقه احداث می‌شود که در هر برج 24 طبقه، 200 پارکینگ و 200 واحد مسکونی آپارتمانی ایجاد می‌شود که به علت موقعیت ویژه دارای ارزش افزوده فوق‌العاده بوده و ارزش املاک و باغات را بالا می‌برد ضمن آن که فضای باغ نیز حفظ خواهد شد.

حق نگر در ادامه به تشریح پروژه‌هایی مانند پارک 50 هکتاری کوشک میدان و پروژه پارک نهر اعظم پرداخت و گفت: جنگل‌کاری و حفظ حرائم شهر به منظور جلوگیری از تجاوز به کوه در حال انجام است.

پروژه احداث پارک 10 هکتاری کوزه‌گری دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و ادامه داد: 160 هزار درخت برای 15 اسفند ماه امسال در 9 منطقه شهرداری با شعار «هر شهروند یک درخت» کاشته می‌شود.

طراحی چهار اردوگاه برای میهمانان نوروزی که ممکن است سال آینده اجرایی شود آخرین موردی بود که حق نگر در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/‌2448/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول