اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان:

کمک‌های حمایتی خیریه‌ها به زندانیان سبب کاهش بازگشتشان به زندان می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: کمک‌های حمایتی خیریه‌ها به زندانیان سبب کاهش بازگشتشان به زندان می‌شود.

کمک‌های حمایتی خیریه‌ها به زندانیان سبب کاهش بازگشتشان به زندان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی ظهر امروز در مراسم توزیع سبد خانوار به خانواده‌ای زندانیان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  خانواده زندانیان نیاز به حمایت دارند،اظهار کرد: خیریه حضرت امام موسی کاظم (ع) از جمله خیریه‌هایی است که در سال های اخیر با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه قانون در تمامی کشور های جهان تکلیف بخشی از جرائم را گذراندن حبس در زندان تعیین کرده است، افزود: اما ما معتقدیم که نبود سرپرست برای خانواده معضلات اجتماعی خاص خود به همراه دارد،که به عنوان نمونه مشکلات مالی و خلاف و جرائم ناشی از آن یکی از همین موارد است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌های زندانیان به واسطه شرایطی که دارند، عمدتا دارای نوعی شرم و حیا هستند و همین امر سبب شده است که در جامعه مظلوم و گمنام‌ باشند  و کمتر از سایر نیازمندان مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از ظرفیت خوبی در بحث خیرین برخوردار است،ادامه داد: خیران باید کمک‌های خود به خانواده‌های زندانیان را از طریق انجمن‌های تخصصی مربوطه افزایش دهند.

حبیبی یکی از برنامه‌های فرهنگی زندان را اعطای مرخصی در صورت حفظ سوره‌های قرآنی برشمرد و گفت: اجرای این موضوع اثر مثبت روحی و اخلاقی زیادی بر زندانیان داشته و نیز به نوعی از بازگشت مجدد و گرایش به جرائم در بین آنان کاسته است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی اعزام سالانه حدود پنج اتوبوس زندانی به زیارت مشهد مقدس است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در ادامه از راه‌اندازی یک مهدکودک با حمایت موسسه خیریه علی اصغر و امام موسی کاظم(ع ) خبر داد و گفت:این مهدکودک برای نگهداری از فرزندان زیر پنج سال مادران زندانی در زندان اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه آمار بازگشت مجدد مجرمان حبس از 22 درصد به 12 درصد رسید است،گفت: آمار بازگشت افرادی که توسط خیریه امام موسی کاظم و خیریه علی اصغر مورد حمایت‌های پس از زندان قرار گرفته‌اند به یک درصد رسیده است.

حبیبی در ادامه به کمک خیریه‌ها به خانواده زندانیان اشاره کرد و افزود: با همکاری خیریه حضرت امام موسی کاظم (ع) تاکنون به حدود 800 نفر از خانواده‌های نیازمند زندانیان حقوق دریافت می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان بیان کرد: این خیران حدود 25 میلیون تومان برای این منظور کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول