اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان رباط کریم:

ساماندهی واحدهای دامداری در رباط کریم در دستور کار قرار گیرد

فرماندار شهرستان رباط کریم بر ساماندهی واحدهای دامداری این شهرستان تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور جابه‌جایی این واحدها باید هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

ساماندهی واحدهای دامداری در رباط کریم در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، ‌بیژن سلیمان‌پور صبح امروز در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که در این شهرستان باید انجام داد ساماندهی واحدهای دامداری است.

وی ادامه داد: بر این اساس همچنین باید تدابیر اساسی به منظور جابه‌جایی دامداری‌ها در محله بازارک رباط کریم اندیشیده شود.

این مسئول با بیان اینکه محله بازارک یک منطقه مسکونی است، افزود: هم‌اکنون در این محله 46 دامداری فعالیت می‌کند.

به گفته سلیمان‌پور، از 46 واحد دامداری در این مکان 19 واحد دارای مجوز و بقیه فاقد مجوز هستند که این امر می‌طلبد اقدامات اساسی برای ساماندهی این واحدها انجام شود.

فرماندار شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: در مجموع 7 هزار و 282 رأس دام در این دامداری‌ها نگهداری می‌شوند.

سلیمان‌پور تأکید کرد: با توجه به اینکه این واحدهای دامداری در محله‌ای مسکونی اقدام به فعالیت کرد‌ند لذا مشکلات بسیاری برای ساکنان این محله ایجاد شده است.

وی افزود: مجاورت این واحدها با واحدهای مسکونی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را برای شهروندان به وجود آورده است و باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم به منظور ساماندهی و جابه‌جایی این واحدها انجام شود.

فرماندار شهرستان رباط کریم با تأکید بر حمایت از دامداران و کشاورزان تصریح کرد: اکثر دامداران این منطقه نیز خواستار جابه‌جایی از این مکان هستند لذا به منظور رفع این مشکل کارگروهی شامل فرمانداری، جهاد کشاورزی، شهرداری و شورای اسلامی رباط کریم، بخشداری و اداره محیط زیست تشکیل خواهد شد.

سلیمان‌پور افزود: تلاش می‌کنیم تا قبل از آغاز فصل گرما مطالبه مردم را در این مورد برطرف کنیم.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان رباط کریم در ادامه سخنان خود به برنامه‌های بزرگداشت هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌هایی در خصوص هفته منابع طبیعی، توزیع نهال رایگان و ... از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

نحوه تهیه و توزیع آب کشاورزی در کانال‌های محمدیه، پردیس و نواب در سال آتی نیز از دیگر مسائلی بود که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این مورد اتخاذ شد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول