اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان خبر داد

استقبال دانش‌آموزان زنجانی از نمایشگاه «فکر بکر»

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: دانش‌آموزان زنجانی استقبال خوبی از نمایشگاه «فکر بکر» داشته‌اند.

استقبال دانش‌آموزان زنجانی از نمایشگاه «فکر بکر»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صمد بیات ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه «خلاقانه دانش‌آموزی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه «فکر بکر» فرصتی برای ایجاد تحول در بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی آموزش دانش‌آموزان باید مدنظر قرار داده شود، افزود: برای تحقق این امر طرح و ایده نمایشگاه بازیافت و استفاده از وسایل دور ریز در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه طرح‌ها و ایده‌های دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های ملی و کشوری محسوب می‌شود، گفت: مسئولان باید همه تلاش خود را برای حفظ این ایده‌ها به کار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از وسایل دور ریز در بین دانش‌آموزان ایجاد شود، متذکر شد: با برگزاری این نمایشگاه دانش‌آموزان اهمیت استفاده از وسایل دور ریز را درک می‌کنند و این وسایل را دوباره به به چرخه استفاده برمی‌گردانند.

بیات با اشاره به اینکه آثار دانش‌آموزان در این زمینه مورد مسابقه قرار گرفته است، اذعان داشت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه سرمایه‌های موجود در جامعه و موادی که از نظر ظاهری دور ریختنی هستند را دوباره به چرخه مصرف برگردانده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور در این نمایشگاه استفاده دوباره از پسماندها و مواد زائد را می‌آموزند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان در ادامه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و متذکر شد: برپایی این نمایشگاه در بحث اقتصاد مقاومتی و استفاده صحیح از سرمایه‌های ملی مفید واقع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده صحیح از سرمایه‌های ملی باید در بین دانش‌آموزان آموزش داده شود، ادامه داد: دانش‌آموزان مدارس ناحیه یک زنجان در این نمایشگاه شرکت کردند و در نهایت پس از داوری به نفرات برگزیده جوایزی اهدا می‌شود.

بیات در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز باید در کنار دیگر دستگاه‌ها ایده و انگیزه‌ای که از طرف مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده است را اجرا کنند، گفت: آموزش و پرورش باید در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بتواند فرهنگ سازی مناسبی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند فرهنگ لازم در این زمینه را به خانواده‌ها منتقل کنند، افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توان از سرمایه‌ها و این وسایل دوباره استفاده کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از نمایشگاه «فکر بکر» اشاره کرد و اذعان داشت: در آموزش و پرورش باید فرهنگ‌سازی لازم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ایجاد شود.

انتهای پیام/73008/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول