اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز مطرح کرد

تاثیر بهره‌گیری از روش‌های نورپردازی در تجلی معماری تاریخی تبریز

شهردار تبریز بهره‌گیری از روش‌های نورپردازی را در تجلی هنر معماری تاریخی شهر تبریز، مؤثر دانست.

تاثیر بهره‌گیری از روش‌های نورپردازی در تجلی معماری تاریخی تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: ابنیه جذاب تاریخی موجود در کلانشهر تبریز، در صورت بهره‌گیری از روش‌ها و سبک‌های خاص نورپردازی، تجلی دیگری از هنر معماری اصیل و تاریخی شهر را عیان می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌های نوروزی شهرداری تبریز گفت: علاوه بر طرح‌هایی که در روزهای اخیر، به عنوان طرح‌های ویژه نوروزی از سوی شهرداری تبریز اعلام شده، هم‌اکنون اقداماتی نیز با محوریت زیباسازی شهر و سامان‌دهی برخی المان‌های پراکنده و نازیبای شهری در حال اجراست.

شهردار تبریز افزود: مطابق سال‌های اخیر، اجرای هفت سین نوروزی در میادین و چهارراه های اصلی شهر در نوروز 93 نیز با لزوم رعایت آموزه‌های ایرانی- اسلامی استمرار خواهد داشت.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در زیباسازی شهری اظهار کرد: اصلاح و تکمیل نورپردازی اماکن عمومی و پروژه‌های شهری به خصوص در مسیر میدان چایی (مهرانه رود)، کلیه تقاطع‌های غیرهمسطح اعم از پل ها، روگذرها و زیرگذرها، ساختمان‌های اداری شهرداری، پارک‌های شهری و بوستان‌ها، اماکن تاریخی، گردشگری و موزه‌ها در این راستا مورد توجه است.

شهردار تبریز همچنین به اقدامات شهرداری تبریز برای ساماندهی المان‌های شهری اشاره کرد و افزود: در این راستا، پاکسازی فضای شهری از نوشتارها و الصاق‌های زاید، ترمیم و مرمت پیاده‌روهای معابر اصلی و معابر منتهی به مراکز گردشگری و موزه‌ها، شست‌ؤشو و مرمت مبلمان شهری، تعویض پرچم‌های مقدس کشورمان، جلوگیری از هر گونه سد معبر و شست‌وشوی نرده‌های مسیر BRT پل‌ها و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری تبریز مورد توجه است.

نجفی گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد مناظر زمخت و ناموزون ساخت و ساز، کلیه پروژه‌های عمرانی و اجرایی در ایام نوروز غیرفعال است.

وی خاطر نشان کرد: معرفی تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع و شهر اولین‌ها، مهم‌ترین اصل تبیین و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کلانشهر تبریز به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/60001/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول