اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس شبکه جهانی ولایت در جمع خبرنگاران:

باید از پیشروی سم «وهابیت» در کالبد امت اسلامی جلوگیری کرد

کارشناس شبکه جهانی ولایت گفت: باید سمی که با عنوان وهابیت وارد جهان اسلام شده است را به مردم معرفی‌ و از پیشروی این سم در کالبد امت اسلامی جلوگیری کرد.

باید از پیشروی سم «وهابیت» در کالبد امت اسلامی جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله عباسی بعد از ظهر امروز در حاشیه سلسله نشست‌های تخصصی پاسخ به شبهات وهابیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصور برخی از مردم این است چون وهابیت خودش را اهل سنت معرفی کرده است هر اتفاقی که در مناطق سیستان و بلوچستان و کردستان صورت گیرد توسط اهل سنت انجام می‌شود.

وی، بر روشنگری و معرفی چهره واقعی وهابیت تأکید کرد و افزود: در صورت روشنگری از چهره واقعی وهابیت نه تنها اهل سنت با آنان همراهی نخواهند کرد و فریب آنان را نمی‌خورند بلکه شیعیان نیز اقدامات ضد اسلامی وهابیت را متوجه اهل سنت نمی‌دانند.

کارشناس رادیو معارف با اشاره به این که، وهابیت امروز به عنوان معضل و عده‌ای در جهان اسلام مشکل‌ساز شده است عنوان کرد: همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی باید کمک کنند و با تکیه بر اشتراکات و بیانات صحیح عقاید اسلامی، جلو این انحراف را در جهان اسلام که منجر به بد نامی اسلام شده و به شدت به این دین مبین ضربه وارد کرده است را بگیرند.

عباسی افزود: روشنگری از چهره وهابیت وظیفه همه آحاد جامعه و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف است و نباید این وظیفه را به دیگران محول کنند و هر دستگاه و نهادی برای خود برنامه‌ای برای معرفی وهابیت داشته باشد.

این کارشناس شبکه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس شبکه جهانی ولایت با قابلیت دریافت ماهواره‌ای و اینترنتی به آدرس http://www.velayattv.com/fa/index.php  با هدف معرفی وهابیت و بیان اختلاف این فرقه ضاله با اهل سنت با حضور علمای تسنن فعالیت دارد.

عباسی همچنین، تأسیس شبکه  جهانی ولایت را در راستای معرفی وهابیت به جهان اسلام تاثیرگذار دانست و بیان داشت: علاوه بر این در فضای خارج از ماهواره نیز مؤسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) به آدرس http://www.valiasr-aj.com/fa/index.php  به سؤالات، شبهات، معرفی و نقد وهابیت به صورت وسیع و گسترده پرداخته است اما ادامه این فعالیت‌ها نیز به همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیاز دارد.

وی متذکر شد: برای معرفی وهابیت به جهان ابتدا باید بخشی از جوانان خوش‌فکر دانشجو و طلبه را آموزش داد تا آنها نیز در سطح گسترده‌تری بتوانند سمی که با عنوان وهابیت وارد جهان اسلام شده است را به مردم معرفی‌کنند و از پیشروی این سم در کالبد امت اسلامی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/2406/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول