اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد بازرگانی بین‌الملل عنوان کرد

راه‌های استفاده از زبان بدن برای موفقیت در مذاکرات

کارشناس ارشد بازاریابی ـ بازرگانی بین‌الملل با بیان اینکه زبان بدن از فرهنگی به فرهنگ دیگر و از زبانی به زبان دیگر متفاوت است، گفت: این زبان در راستای کمک به ارائه بهتر مفاهیم از جمله مسائل کاری کارایی دارد.

راه‌های استفاده از زبان بدن برای موفقیت در مذاکرات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نیما کیمیایی ظهر امروز در سمینار تخصصی زبان بدن و تکنیک‌های نوین مذاکره با رویکرد کسب و کار موفق که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: زبان بدن فرد را در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران یاری می‌کند و در مذاکرات تجاری شناخت خود، دیگران و چگونگی این ارتباط دارای اهمیت است.

وی افزود: هنگام ارتباط با دیگران آنان با هر حرکت یا حالت بدن فرد مقابل احساسی دریافت می‌کنند و برداشتی از آن دارند که هدف طرف مقابل را نشان می‌دهد.

کارشناس ارشد بازاریابی ـ بازرگانی بین‌الملل با بیان اینکه زبان بدن از فرهنگی به فرهنگ دیگر و از زبانی به زبان دیگر متفاوت است، ادامه داد: این زبان تنها برای انتقال مطالب نیست، بلکه در راستای کمک به ارائه بهتر مفاهیم از جمله مسائل کاری نیز کارایی دارد.

کیمیایی تصریح کرد: چهره مانند بوم نقاشی است که با حالات گوناگون احساس را روی آن نقاشی می‌کنیم و می‌توان آنچه روی این بوم نقاشی می‌شود، کنترل کرد اما توانایی انسان در کنترل آن معمولاً محدود است.

عضو رسمی باشگاه مدیران موفق با بیان اینکه عدم هماهنگی زبان بدن و کلام انتقال پیام منفی به شخص مقابل را به دنبال دارد، اضافه کرد: ارتباط انسان‌ها با یکدیگر در تمام مواقع از جمله مذاکرات کسب و کار به دو صورت کلامی و غیرکلامی است و در بخش غیرکلامی، زبان بدن شامل زبان بدن ما و زبان اندام سازمان است.

وی عنوان کرد: کلمه، تن صدا و لحن سخن گفتن سه ابزار ارتباطی انسان با دیگران است که 38 درصد اثرگذاری این ارتباط مربوط به صداست و 55 درصد آن از طریق زبان بدن میسر می‌شود.

کارشناس ارشد بازاریابی ـ بازرگانی بین‌الملل اذعان کرد: فکر هر شخص روی بدن وی اثر می‌گذارد و تأثیر بدن روی فکر نیز قابل توجه است که در نتیجه زبان بدن می‌تواند موجب ایجاد تغییر در زندگی شخص شود.

کیمیایی لبخند را یکی از علائم زبان بدن دانست و بیان کرد: البته بزرگسالان از این علامت کمتر استفاده می‌کنند، به طوری که در طول روز تعداد دفعات لبخند زدن کودکان 300 مرتبه، زنان 64 بار و مردان هشت بار است.

محمود محمدیان که دکترای بازاریابی است و عضویت در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دبیری کنفرانس ملی بازاریابی، تدوین نقشه جامعه بازاریابی کشور و عضویت در هیئت مدیره انجمن بازاریابی را در کارنامه دارد، با محوریت خطاهای مذاکره ایرانی پیش از مذاکره، حین انجام آن و پس از مذاکره در سمینار تخصصی زبان بدن و تکنیک‌های نوین مذاکره با رویکرد کسب و کار موفق سخن گفت.

همچنین احد حیدری دیگر سخنران سمینار یاد شده، کارشناس ارشد مدیریت MBA و مشاور بازاریابی و فروش ضمن بیان اصول مقدماتی در مذاکره و فروش موفق، در خصوص دستیابی به چنین مذاکره‌ای سخنرانی کرد.

در سمینار تخصصی زبان بدن و تکنیک‌های نوین مذاکره با رویکرد کسب و کار موفق جمعی از نمایندگان شرکت‌های خصوصی و بیمه‌ها، کارشناسان و مسئولان روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات، صاحبان اصناف و صنایع و کارکنان بانک‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول