اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی:

تنها 15 شعبه هلال‌احمر در 29 شهرستان خراسان رضوی وجود دارد

مدیرعامل سازمان جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی از کمبود شعب هلال‌احمر در استان به عنوان مشکل اصلی این سازمان نام برد.

تنها 15 شعبه هلال‌احمر در 29 شهرستان خراسان رضوی وجود دارد

سیدمجتبی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با مشکلات و کمبودها در سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه داشتن شعبه در هر شهرستان یک ضرورت بوده اما این سازمان با وجود 29 شهرستان واجد شرایط شعبه هلال‌احمر، فقط دارای 15 شعبه در استان است.

وی افزود: سازمان جمعیت هلال‌احمر از منابع استانی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و شوراهای شهرهای استان تقاضای کمک برای ایجاد شعبه در شهرستان‌های فاقد شعبه را دارد.

احمدی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر باید بحث زمین و ساختمان در ایجاد شعبه هلال‌احمر در هر شهرستان دارای فرماندار توسط منابع استانی تأمین گردد تا مجوز احداث شعبه داده شود.

وی ادامه داد: اگر تعداد شعب هلال‌احمر در شهرستان‌های خراسان رضوی افزایش یابد طبیعتاً سرعت دسترسی جمعیت هلال‌احمر در مواقع بحران و حوادث به افراد آسیب‌دیده بیشتر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات محدود این سازمان اضافه کرد: تخصیص بسیار محدود است و در سال جاری تاکنون فقط 32 درصد تخصیص اعتبار داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته‌اند سازمان جمعیت هلال‌احمر با اولویت‌بندی و مدیریت، از منابع محدود به فراخور فعالیت‌های این سازمان در محل مناسب استفاده می‌کند.

احمدی خاطرنشان کرد: به لحاظ منابع انسانی نیز این سازمان با مشکلاتی مواجه است زیرا در جمعیت هلال‌احمر بار اصلی بر دوش امدادگر و داوطلب بوده و طبق اصول هفتگانه باید خدمات داوطلبانه جدی تلقی شود.

وی در پایان با اشاره به کمبود تجهیزات روز امداد و نجات این سازمان گفت: اگر در بحث تجهیزات مانند خودروهای عملیاتی و لجستیکی، زنده‌یاب‌ها، لوازم نجات برای تیم‌های عملیاتی و ... از محل اعتبارات، منابع استانی و استانداری سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گیرد می‌توانیم کمبودها را در راستای خدمات‌رسانی‌های لازم برطرف کنیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول