اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

465 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: طی یازده ماهه امسال 465 تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در کشور کشف و ضبط شده است.

465 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی مویدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار کرد: 465 تن انواع مود مخدر در کشور کشف و ضبط شده که این کشفیات تنها مربوط به نیروی انتظامی است و خارج از اقدامات نیروهای اطلاعاتی، بسیجیان و غیره است.

وی افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات در انواع مواد مخدر کشور 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطر نشان کرد: 75 درصد از این 465 تن در مرزها و حاشیه آنها مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و خراسان رضوی بوده است.

مویدی یادآور شد: در حاشیه‌های مرزها مانند استان‌های یزد، کرمان، فارس و استان‌هایی که در خط دوم مبارزه هستند برخی از این کشفیات صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: 25 درصد از این کشفیات مربوط به داخل کشور است که ما در این صورت با برنامه هدفمند کشفیات را دنبال می‌کنیم.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: در 11 ماهه امسال نزدیک به یک هزار عملیات توسط نیروی انتظامی کشور انجام شده که 112 درگیری مسلحانه در این عملیات‌ها رخ داده است.

مویدی اذعان کرد: در 11 ماهه امسال 70 قاچاقچی مسلح که در حال حمل مواد مخدر به کشور بوده‌اند به هلاکت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه این مواد مخدر از 500 کیلوگرم به بالا بوده‌ است، افزود: این امر نسبت به سنوات گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطر نشان کرد: در سال گذشته این آمار 36 نفر بوده که امسال هلاکت قاچاقچیان مسلح به 70 نفر رسیده است.

مویدی اظهار کرد: در این مبارزه‌ها، 30 نفر قاچاقچی زخمی شده که نسبت به مدت مشابه این آمار کاهش داشته زیرا کار عملیاتی نیروهای مبارزه با مواد مخدر به صورت هدفمند بوده است.

وی اذعان کرد: طی 11 ماهه گذشته، 10 نفر از نیروهای ناجا به شهادت رسیده‌اند.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در این مدت، 2 هزار و 210 باند مواد مخدر در کشور متلاشی شده‌اند، اظهار کرد: بیش از 200 هزار نفر در این مدت دستگیری داشته‌ایم که این آمار شامل خرده‌فروشان،‌ عمده‌فروشان و غیره است.

مویدی یادآور شد:  350 مورد در این مدت انهدام آشپزخانه‌های تولید شیشه در کشور بوده که معمولا کار این آشپزخانه‌ها بصورت کارگاه‌های تخصصی نبوده و بیشتر مربوط به کار افراد در منزل‌هاست.

وی با بیان اینکه حداکثر کشفیات از این آشپزخانه‌های 20 کیلویی بوده است، افزود: مواد مخدر از بمب اتم هم اثربخش‌تر عمل می‌کند.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه امروزه مواد مخدر جزء سه تهدید اصلی در جهان است خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها می‌تواند در آگاهی‌بخشی این امر مهم تاثیر بسزایی داشته باشد و اگر رسانه‌ها در این امر عمل نکنند این حلقه مفقوده همیشه باقی می‌ماند.

مویدی در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد جدید ستاد مبارزه مواد مخدر یک رویکرد اجتماعی است.

انتهای پیام/85001/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول