اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات خراسان‌جنوبی:

مداحان در خط مقدم جبهه نرم فرهنگی دشمنان قرار دارند

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مداحان در خط مقدم جبهه نرم فرهنگی دشمنان قرار دارند، گفت: درحال حاضر فرهنگ ناب محمدی با سرعت زیادی توسط مداحان در سطح جهان در حال نفوذ است.

مداحان در خط مقدم جبهه نرم فرهنگی دشمنان قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام احمد رضایی صبح امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مقدماتی مداحی در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ارتباط با مداحی اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ و معارف ناب اسلامی از طریق مداحی مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش مداحان قرار داده است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و تربیت مداحان متعهد و متخصص دینی، سازمان تبلیغات اسلامی در جامعه اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقدماتی مداحی بسته به استعداد و توانایی هر شخص علاقمند به مداحی در استان خراسان جنوبی کرده است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: پس از پایان دوره‌های مقدماتی مداحی، علاقمندان و شرکت‌کنندگان می‌توانند در دوره‌های تخصصی آن نیز شرکت کنند.

رضایی از حضور 25 نفر در این دوره‌ها خبر داد و افزود: امروز نخستین جلسه این کارگاه برگزار شد و علاقمندان می‌توانند تا پایان این هفته نسبت به ثبت‌نام در این دوره آموزشی اقدام کنند.

وی هزینه ثبت‌نام در این دوره آموزشی را برای هر نفر 20 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به سطح و آشنایی شرکت‌کنندگان با فنون مداحی این دوره آموزشی به مدت 20 جلسه برگزار می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ترویج فرهنگ ناب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و دستاوردهای انقلاب در جامعه را از مهم‌ترین رسالات مداحان برشمرد.

رضایی با بیان این‌که مداحان در خط مقدم جبهه نرم فرهنگی دشمنان قرار دارند، ادامه داد: مداحان معارف و فضایل اهل بیت(ع) را در جامعه گسترش می‌دهند و درحال حاضر هم فرهنگ ناب محمدی با سرعت زیادی در سطح جهان در حال نفوذ است.

وی متذکر شد: دشمنان اسلام سعی دارند با انحراف در عزاداری‌ها و نفوذ در مداحان فرهنگ تحریف شده یا به عبارت دیگر اسلامی آمریکایی را در جهان جایگزین اسلام ناب محمدی کنند که در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان و تربیت مداحان اهل فکر و بصیرت و متخصص در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزاری مراسم مذهبی و مداحی در وقت نماز و نادیده گرفتن زمان نماز، عدم تخلق به اخلاق حسینی و اسلامی، عدم رعایت آداب اسلامی توسط بعضی از خانواده‌های مداحان، استفاده از آهنگ‌های نامناسب و برخواسته از دل کفر همزمان با اجرای مداحی را از مهم‌ترین آفت‌های مداحی برشمرد.

رضایی اضافه کرد: مداحان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا در اجراهای مختلف خود گرفتار این آفت‌ها نشوند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: بیان شیوا و رسای پیام عاشورا و اسلام توسط مداحان اهل بیت(ع) به مردم، مهم‌ترین نقش جذب حداکثری آنها به اسلام و معارف اهل بیت(ع) است.

رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مداح در مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد در صورت درخواست مدارس برای برگزاری دوره‌های تربیت مداح در مدارس، استاد متخصص اعزام کند.

وی ادامه داد: همچنین سازمان تبلیغات خراسان جنوبی آمادگی لازم دارد تا نسبت به برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی مداحی در صورت درخواست در مساجد نیز اقدام کند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مختلف استان بسته به درخواست تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی نیز کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول