اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان:

اقتصاد مقاومتی در راستای همان سیاست‌های اصل 44 است

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: اقتصاد مقاومتی در راستای همان سیاست‌های اصل 44 است.

اقتصاد مقاومتی در راستای همان سیاست‌های اصل 44 است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی هادی چگنی صبح امروز در دیدار با مدیران اقتصادی لرستان در اتاق بازرگانی خرم‌آباد با اشاره به اهمیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ضرورت فراهم نمودن زمینه‌های اجرایی شدن این سیاست‌ها، اظهار داشت: تدوین این سیاست‌ها حاصل مدت‌زمانی بسیار طولانی کار کارشناسی است و در خلال آن‌ها شرایط کلی کشور از هر حیث در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر نقش بخش خصوصی در توسعه گفت: اقتصاد مقاومتی می‌تواند در زمینه و راستای همان سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی قرار بگیرد.

این مسئول افزود: امروز همه می‌دانیم که در هر جای جهان مقوله‌ اقتصاد در دست بخش خصوصی بوده، رشد و توسعه حاصل شده است و البته وظیفه‌ دولت‌ها در این زمینه فراهم نمودن زیرساخت‌هاست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بیان داشت: ما کارگروهی داریم، به نام کارگروه امور اقتصادی و تولیدی که با بحث اقتصاد مقاومتی موضوعیت دارد و بر همین اساس در جلسه‌ای که این کارگروه داشت، قرار شد، به موضوع اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم.

‌چگنی افزود: بر اساس یک تقسیم‌بندی قرار شد، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه‌ سرمایه‌گذاری در استان با تشکیل ستادی، راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری در استان را احصا نموده و با طرح در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسند، تا در نهایت در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مطرح شوند.

این مسئول تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد بخشی از سیاست‌هایی که در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده، در سطح کلان انجام می‌شود و نیازمند قانون است، اما در موارد دیگری از این سیاست‌ها در حوزه‌ استانی می‌توان بر اساس ظرفیت‌های موجود اقداماتی انجام داد و در همین رابطه ضروری است، از این شرایط به نفع استان استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان به هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص سهم تولید از محل آزادسازی قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که به هر حال مرتبط با استان است، اختصاص 30 درصد سهم بخش تولید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌هاست که اجرای درست آن می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل امروز ما باشد.

‌چگنی با اشاره به راه‌اندازی تنها منطقه ویژه اقتصادی لرستان تصریح کرد: در بندهایی که مرتبط با توسعه‌ حوزه‌ عمل مناطق ویژه اقتصادی است، هم می‌توانیم برای استان استفاده‌هایی تعریف کنیم.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول