اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

سال 93 سال وزارت نیرو و بهداشت و درمان است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران اجرایی بودجه سال آینده را بخوانند گفت: سال 1393 سال دو وزارتخانه نیرو و بهداشت و درمان است.

سال 93 سال وزارت نیرو و بهداشت و درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با تاکید بر قابلیت بسیار بالای بودجه سال 1393 اظهار داشت: در حال حاضر با بودجه سال 1393 شرایط بسیار خوبی برای توسعه استان گلستان در تمام ابعاد وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه نخست و اکید من بر همه مدیران دستگاهی از شخص آقای استاندار تا تمام مدیران در تمام رده‎ها این است که حتما قانون بودجه سال 1393 را بخوانند و با دانستن قوانین و اطلاع دقیق از تمام قوانین و تبصره‎ها اقدامات لازم را برای توسعه استان در تمام حوزه‎ها داشته باشند.

امامی افزود: تمام دستگاه‎ها باید خودشان را در مقابل شورای برنامه‎ریزی استان، معاونت راهبردی، مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان پاسخگو بدانند و این آمادگی را داشته باشند که آنچه در یک سال گذشته و منابعی که در اختیار گرفته‎اند چه کاری انجام داده‎اند.

وی تاکید کرد: اگر دولت چنین گزارشی را داشته باشد به طور قطع تصمیم‎گیری برای لایحه بودجه سال بعد عملیاتی‎تر خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منابع در بودجه محدود است و هر که بیشتر تلاش کند که به این منابع دسترسی پیدا کند برنده است و نیاز است تا مدیران نسبت به این ظرفیت دقت بیشتری داشته باشند.

لابی و حضور بیشتر یک اصل در کنار موارد قانونی است

امامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص تاکید برخی از مدیران با عنوان نبود بودجه برای توجیه عدم انجام برخی پروژه‎ها و مسائل مختلف تاکید کرد: با وجود تمام تصمیمات کلان ملی که وجود دارد باز هم یک طرف داستان لابی و حضور بیشتر است و این یک واقعیت در کشور ما است و فعال بودن مسئولان با هماهنگی نمایندگان بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: هرچه این انسجام بین دستگاه‎های اجرایی و نمایندگان بیشتر باشد قطع یقین موفق‎تر خواهند بود؛ بودجه یک پیش‎بینی است و آنچه که به عنوان لایحه بودجه می‎آید پیش‎بینی است و قطعی نیست.

امامی متذکر شد: به این نکته هم باید دقت کرد که زمانی که دشمن با تحریم‎ها اقدام می‌کند تا جلوی تحقق درآمد‎ها و بودجه‎ها را بگیرد آن مسئول چه می‎تواند بکند؟

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما چرا اینقدر اصرار داریم که حتما منابع را وابسته به نفت کنیم که با مشکلات امروز روبرو شویم؟ مقام معظم رهبری از سال 1386 موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‎اند و هر سال یک شعار محوری داشته‎ایم و وقتی می‎گوییم امروز یک میدان نبرد اقتصادی ایجاد شده در این میدان کسانی که روحیه جهادی دارند می‎توانند موفق باشند و اگر مدیران با این روحیه به میدان نیایند نمی‎توانیم موفق شویم.

امامی بیان کرد: اقتصاد باید مردمی شود و مردم هم باید اقتصادی شوند و اندیشه اقتصادی مردم باید اقتصادی شود.

وی گفت: یکی از ایرادهای جدی کشور ما این است که ما در جریان واگذاری خوب عمل نکردیم؛ شروع اقتصاد مقاومتی اجرای درست سیاست‎های ابلاغی اصل 44 بود که درست انجام نشد و یک مقاومت و بازدارندگی در خصوص واگذاری وجود دارد، کار انجام شده اما متاسفانه در واگذاری به درستی عمل نکردیم و اگر انجام می‎شد این همه منابع سرگردان نداشتیم.

سال آینده سال وزارت نیرو و بهداشت و درمان است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت نامناسب بهداشت و درمان استان گلستان اظهار داشت: امسال یک اتفاق بزرگی خواهد افتاد و آن هم این است که آنچه که وزارت نیرو می‎گیرد برای خودش می‎شود و در گذشته درآمدش به خزانه می‎آمد و خزانه به دلیل آنکه در هدفمندی نقدینگی کمی داشت می‎آمد و همه را می‎گرفت اما الان اینگونه نیست، قانون پیش‎بینی کرده که مستقیم در حساب خود وزارت نیرو قرار گیرد.

امامی عنوان کرد: امسال سال وزارت نیرو و وزارت بهداشت و درمان است؛ در هدفمندی بیشترین سهم را این دو دستگاه دارند و این دو دستگاه باید از این فرصت طلایی و استثنایی استفاده کنند و بی‎خوابی بکشند تا بهترین استفاده را ببرند.

وی افزود: دولت به این نتیجه رسید که در این شرایط و سختی و مشکلاتی که مردم دارند و درآمدشان پاسخگو نیست جلوی هزینه بالای درمان را بگیرند و این اتفاق در سال 1393 خواهد افتاد ولی هر استانی که هوشمندانه مسائل خودش را پیگیری کند موفق‎تر خواهد بود.

انتهای پیام/83004/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول