اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد:

کمیته امداد قطعه جدانشدنی نظام اسلامی است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: کمیته امداد قطعه جدانشدنی نظام اسلامی است.

کمیته امداد قطعه جدانشدنی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین انواری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان اظهار داشت: در نظام اسلامی مسئولیت‎ها امانت و صیانت و نگهداری از آن یک تکلیف است.

وی ادامه داد: وقتی قبول مسئولیت می‎کنیم متعهد می‎شویم و در قبال آن وظیفه‎ای که داریم باید پاسخگو باشیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: کار در کمیته امداد را نباید به عنوان یک کار اداری و تشکیلاتی نگاه کرد چرا که در درجه اول قبول این مسئولیت یک تکلیف و وظیفه شرعی است.

وی افزود: ما در خدمت به مردم کارگزار آنها هستیم و در مدیریت‎ها حکومت نمی‎کنیم بلکه خدمت می‎کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: در کمیته امداد باید به گونه‎ای مدیریت کرد که بتوانیم ارزش‎های اسلامی را سرلوحه قرار داده و در خدمت‎رسانی به مردم شفاف باشیم.

انواری تاکید کرد: از کمیته امداد امام خمینی این انتظار وجود دارد که در خدمت رسانی به یک الگو تبدیل شود.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری کار در کمیته امداد شغل نیست و ایشان امداد را تنها یک اداره نمی‎داند، این بسیار پرمعناست و باید در عمل بتوانیم این ارزش‎ها را پیاده کنیم.

انواری اظهار داشت: در کمیته امداد باید به اندازه وسعمان کار کنیم و هر روز این ظرفیت‎ها افزایش پیدا کند و اگر در حوزه فعالیت امروزمان شبیه دیروز باشد در واقع رشدی نداشته‎ایم.

تغییر در کمیته امداد بر اساس کارآمدی است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: مدیر باید ارتقا پیدا کند و بر همین اساس مدت خدمت در مدیریت‎ها در این نهاد دو سال پیش‎بینی شده و به منظور ایجاد توان جدید و خدمت برتر و کارآمدی بیشتر جابجایی مدیران انجام می‎شود و این جابجایی نه برای الزام بلکه به منظور مطلوب بودن کار مدیران انجام می‎شود.

انواری متذکر شد: اصل در تغییرات در کمیته امداد بر مبنای کارآمدی بالا و ظرفیت سازی است.

وی اضافه کرد: با همین رویکرد در چند سال اخیر مدیران جابجا و روحیه جدید برای خدمت‎رسانی کارآمد به کار گرفته شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: عنصر کار ما نیروی انسانی به همراه تجربیات به دست آمده است؛ دوره‎های مدیریتی زیادی پشت سر گذاشته شده تا کمیته امداد به این نقطه برسد و همه اینها را مرهون کار و تلاش گذشتگان هستیم.

انواری تاکید کرد: امروز امداد در یک سکوی مناسب قرار دارد، اما این کافی نیست و از الان باید آینده امداد را ترسیم کرده و برای دهه‎های آینده برنامه‎ریزی داشته باشیم.

وی گفت: امروز امداد در شرایط خوبی قرار دارد و اگر در این حوزه غفلت کنیم خداوند ما را نخواهد بخشید.

کمیته امداد قطعه جدا نشدنی نظام است

انواری تاکید کرد: توانمندی، فکر و عمل نیروهای کمیته امداد خوب است و این مسئله باعث شده اعتماد مردم و توجه مدیران به این نهاد افزایش یابد؛ امروز نگاه‎ها به امداد تغییر پیدا کرده و نوع مخاطبین، نیازها و مشکلات کشور نیز متفاوت است و در حال حاضر شرایط کشور با دهه 60 بسیار متفاوت است.

وی بیان کرد: کمیته امداد قطعه جدا نشدنی نظام است و مطابق با نیاز و شرایط کشور برای خدمت‎رسانی در عرصه حاضر خواهد بود و این فعالیت‎ها تمام نمی‎شود.

انواری در پایان ابراز داشت: در سال‎های اخیر اقدامات خوبی در حوزه زکات انجام شده و با توجه به وحدت علمای سنی و شیعه در استان یک ظرفیت خوبی ایجاد شده تا از محل درآمد زکات استقلال مالی و منابع اعتباری کمیته امداد را به نفع نیازمندان افزایش دهیم؛ با جمع‎آوری زکات واجب و مستحبی به وسیله این فرضیه الهی به دولت برای آبادانی روستاها کمک می‎شود و اشتغال، تولید و بحث اقتصاد مقاومتی افزایش پیدا می‎کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طی این مراسم از زحمات عباس حاجی‌اکبری مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی استان گلستان تقدیر و ابراهیم باغبانی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول