اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان نسبت به آبیاری مستمر و کودپاشی مزارع اقدام کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان به کشاورزان توصیه کرد تا نسبت به آبیاری مستمر و کودپاشی مزارع خود اقدام کنند.

کشاورزان نسبت به آبیاری مستمر و کودپاشی مزارع اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مزارع کشاورزی گلستان اگرچه از دیروز طعم آب به خود گرفته اما کارشناسان معتقدند نیاز آبی مزارع برطرف نشده است.

با توجه به بارندگی‎های اخیر شرایط رطوبتی در گلستان نتوانسته نیاز آبی گیاهان را مرتفع کند و این امر سبب شده تا ضرورت آبیاری مستمر برای رسیدن به تناژ مناسب محصولات، مورد توجه کارشناسان بخش کشاورزی استان قرار بگیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان صبح امروز در خصوص ضرورت آبیاری مزارع کشاورزی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: کشاورزان باید توصیه‎های کارشناسان را جدی بگیرند و نسبت به آبیاری و کودپاشی به موقع و مستمر مزارع خود اقدام کنند.

محمدرضا عباسی بارش باران را یکی از نعمت‎های الهی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خاک‎های ما طی 70 روز گذشته بارندگی‎های موثر را از نظر بخش کشاورزی نداشت، بارش‎های اخیر کفاف بیشتر از 24 تا 48 ساعت را نمی‎دهد.

وی با بیان اینکه متوسط بارندگی مورد نیاز مزارع گلستان 10 تا 50 میلیمتر است، یادآور شد: اگر چیزی حدود دو روز آینده بارش‎ها تداوم داشته باشد می‎تواند تا حدودی نیاز آبی مزارع را تامین کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست تا نسبت به تامین آب مزارع اقدام کنند و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحران خشکسالی و عدم بارش طی 70 روز اخیر این انتظار وجود دارد که کشاورزان نسبت به آبیاری اقدام کنند و همراه با آبیاری کود ازت را مصرف کنند تا عملکرد مطلوبی داشته باشند.

وی در خصوص بارندگی‎های موثر بیان داشت: بارندگی موثر حداقل شش ساعت باران مداوم با شدت بالاست که بتواند نیاز آبی یک دوره مزارع آبی را تامین کند.

عباسی تاکید کرد: بارندگی‎های پراکنده نیاز گیاهان را به دلیل اینکه خشکی شدید در مزارع وجود دارد مرتفع نمی‎کند چراکه خاک کاملا از رطوبت خالی است و نیاز گیاه را تامین نمی‎کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان حتما آبیاری را ادامه دهند هر 10 تا 15 روز حداقل یکبار آبیاری مزارع باید تکرار شود تا 25 اسفند ما بارندگی موثر نخواهیم داشت بنابراین بارش‎های موسمی نباید ما را در انجام آبیاری دچار تردید کند.

انتهای پیام/83001/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول