اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

انتصاب اعضای هیأت امنا برای اداره اماکن مذهبی در کشور

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در پیشبرد بهتر ماموریت‏های خود را انتصاب اعضای هیأت امنا برای اداره اماکن مذهبی در اقصی نقاط کشور عنوان کرد.

انتصاب اعضای هیأت امنا برای اداره اماکن مذهبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عبدالرضا عابد شب گذشته در نشستی که با امام جمعه دامغان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، فرماندار شهرستان دامغان و ... در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، گفت: خدا را شکر می‏کنیم که «ولایت» را به عنوان بزرگ‏ترین نعمت خداوندی نصیب مردم کشور ما کرده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: نعمت ولایت، علم و ستون بلند قدرت الهی محسوب می‏شود که نصیب مردم بزرگ ایران شده است و همواره باید حافظ و نگهبان آن بود.

عابد عنوان کرد: خداوند متعال، انسان را آفرید تا با کسب معرفت در این دنیا و انجام اقدامات موثر با دست پر به جهان آخرت سفر کند و این فلسفه وجودی انسان است که امروز باید بیش از گذشته بدان توجه داشت و در راه تقویت مبانی دینی در جامعه گام برداشت.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) را افتخار شهرستان دامغان و استان سمنان دانست و افزود: با توجه به جایگاه ویژه این مکان مقدس، شایسته است تا این حسینیه بیش از پیش به مردم کشور و جهان معرفی شود.

وی یکی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در پیشبرد بهتر ماموریت‏های خود را انتصاب اعضای هیئت امنا برای اداره اماکن مذهبی در اقصی نقاط کشور عنوان کرد.

عابد با اشاره به لزوم تمرکز همه فعالیت‏های مالی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه گفت: در پایان هر سال، باید برای درآمد سال آینده بقعه متبرکه برنامه سالانه تهیه شود و به تصویب سازمان اوقاف و امور خیریه برسد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: همه درآمدهای بقعه بر اساس برنامه مصوب در بخش‏های عمرانی، فرهنگی و هزینه‏های جاری همان بقعه متبرکه صرف می‏شود.

وی یکی از وظیفه‏های هیئت امنای بقاع متبرکه را برنامه‏ریزی دقیق و سرمایه‏گذاری از محل درآمدهای بقاع متبرکه به منظور کسب ارزش افزوده عنوان کرد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سرمایه‏گذاری‏ها باید چشم‏انداز ارائه خدمات بیشتر به عامه مردم باشد و همه تلاش کنند تا جامعه بتواند از مواهب وجود امامزادگان و بقاع متبرکه بهره‏مند شود.

انتهای پیام/2249/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول