اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه طباطبایی:

دانشگاه آزاد از فعالیت‏های سطحی در امور فرهنگی بپرهیزد

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد از فعالیت‏های سطحی در امور فرهنگی پرهیز کنند.

دانشگاه آزاد از فعالیت‏های سطحی در امور فرهنگی بپرهیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، فاطمه طباطبایی، همسر مرحوم سیداحمد خمینی (ره) در دانشگاه آزاد شاهرود اظهار داشت: امیدواریم با افزایش بودجه فرهنگی به 10 برابر واحدهای دانشگاهی بتوانند فعالیت‏هایی درخور شأن امور فرهنگی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: می‏توانیم همکاری خوبی با این دانشگاه در زمینه عرفان اسلامی و تأسیس رشته در این خصوص، به ویژه رشته عرفان امام خمینی (ره) داشته باشیم.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سرفصل رشته‏های ارشد و دکترای این رشته به کوشش صاحب‏نظران تدوین شده و همکاران ما آمادگی کمک به این واحد دانشگاهی را دارند.

رئیس انجمن عرفان اسلامی با انتقاد از فعالیت‏های گذشته فرهنگی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: در بخش فرهنگی به این نتیجه رسیدند که فعالیت‏های انجام شده، خوب و مفید نبوده یا نادرست انجام شده است.

وی تأکید کرد: در این راستا، با افزایش بودجه فرهنگی درصدد هستند تا فعالیت‏های مثمر ثمری انجام شود.

عضو شورای سیاست‏گذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به رسالت سنگین دانشگاهیان، ابراز داشت: باید دید، چقدر توانستیم ارزش‏ها را به دانشجویان از زمان ورود به دانشگاه تا فارغ‏التحصیلی بشناسانیم.

همسر مرحوم سیداحمد خمینی (ره) با اشاره به جایگاه عرفانی دو عارف بزرگ شهرستان شاهرود شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی گفت: باید در مورد طرز فکر و زندگی این دو عارف بزرگ، بیشتر تحقیق شود.

طباطبایی تأکید کرد: اگر چه تفسیرهای گوناگونی از سوی افراد مختلف در مورد نظریات بایزید شده، اما بعضی از صحبت‏های وی امروزه قابل فهم شده و آنچه مسلم است، این عارف در حالتی قرار می‏گرفته که از خود رها می شده و می‏توانسته از محدوده مرزهای عقل فراتر رود و به مناطق ممنوعه دست یابد.

وی ادامه داد: این عارف حقایقی را کشف کرد و به زبان آورد که اگر بعضی از کلمات این عارف پررنگ شود و روی آن بحث شود، می‏تواند جاذبه خوبی برای نسل جدید داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با اذعان به اینکه جوانان ما زیر بمباران اطلاعات هستند، بیان کرد: سخن این بزرگان می‏تواند تلنگری باشد به ساحت وجودی، احساسات و عاطفه انسان و بدین ترتیب به خود بیاید و از هجمه‏ای که به او وارد شده، نجات پیدا کند.

طباطبایی در مورد راه‏اندازی شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاسیس این شورا، پیشنهادی بود که از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد.

وی تصریح کرد: مانند تمامی جامعه در دانشگاه آزاد نیز فرصت های برابر بین خانم‏ها و آقایان در تمامی جنبه‏های موجود وجود ندارد.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این شورا به عنوان مشاوری برای رئیس دانشگاه آزاد تشکیل شد تا خلأهای موجود را بررسی کند و تبعیضاتی که وجود دارد، برطرف شود.

وی با ذکر خاطره‏ای از امام در دیدار با مسئولان حوزه علمیه قم گفت: ایشان در آن دیدار فرمودند به خانم‏ها به خصوص در قسمت‏های علمی در کشور ما خیلی ظلم شده است و هیچ وقت فضای علم‏آموزی برای آنها وجود نداشته و من از شما می‏خواهم تا توان و قدرت دارید تلاش کنید، این تبعیض رفع شود.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بدین ترتیب، این مسئله در ذهن من بود و دیدم که این موضوع دغدغه آقای میرزاده نیز هست و می‏خواهد این تبعیض را رفع کنند و تصمیم گرفتم تا در این راه قدم بگذارم.

طباطبایی از مسئولان واحد دانشگاهی شاهرود خواست تا اگر شایستگی را در خانم‏ها دیدند، زمینه را برای ارتقای آنها فراهم کنند.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اساسنامه‏ای را فراهم کردیم که به زودی در سایت گذاشته می‏شود و اگر خانم‏ها در زمینه علمی هرگونه فعالیتی داشته باشند، می‏توانند معرفی شوند تا از طریق این شورا در جامعه مطرح شوند.

انتهای پیام/2249/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول