اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش اعضای شورای شهر گرگان به جدایی شبه جزیره میانکاله:

تفکیک «میانکاله» از گلستان تبعات زیادی خواهد داشت

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به جدایی شبه جزیره «میانکاله» از گلستان واکنش شدید نشان دادند و خواستار اجرای قانون در این راستا شدند.

تفکیک «میانکاله» از گلستان تبعات زیادی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از جدایی گلستان از مازندران همواره کشمکش‎هایی نسبت به مرزبندی دو استان وجود داشت اما کمی تامل و بررسی می‎تواند به هضم این مسئله کمک کند.

با توجه به اینکه آشوراده، در مرکز شبه جزیره میانکاله و در سه کیلومتری اسکله بندرترکمن قرار دارد و از شرق به تنگه‌ای باریک موسوم به تنگه چپق‌‌اوغلی و از غرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه جزیره میانکاله از جنوب به خلیج گرگان منتهی می‎شود و تنها جزیره ایرانی دریای خزر است، شفافیت موضوع نشان می‎دهد که میانکاله از گلستان قابل منفک شدن نیست.

خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان به دلیل اهمیت موضوع مصاحبه‎ای را با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان ترتیب داد که شنیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

گرزین: میانکاله قلب گلستان است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با تاکید بر اینکه میانکاله متعلق به گلستان است، گفت: خط و رأس میانکاله در حریم گلستان قرار دارد، لذا همانطوری که دولت تصمیم گرفته میانکاله از گلستان است و مسئولان استانی باید پیگیر این موضوع باشند.

ناصر گرزین با بیان اینکه میانکاله حق قانونی گلستان است، افزود: میانکاله به عنوان قلب گلستان محسوب می‎شود و نمی‎توان آن را از گلستان جدا دانست.

وی ادامه داد: اگر از منظر هوایی و آخرین مرزبندی سیاسی نسبت به موضوع دقت کنیم مشاهده خواهیم کرد که میانکاله در مرزهای سیاسی گلستان قرار دارد و جدا شدن آن از گلستان تبعات زیادی در پی خواهد داشت.

هزارجریبی: میانکاله و آشوراده برند گلستان هستند

نائب‎رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در واکنش به جدایی میانکاله از گلستان گفت: میانکاله و آشوراده برند گلستان هستند و همیشه مال گلستان بوده و خواهند بود.

نبی هزارجریبی متذکر شد: دوستان اگر داعیه‎ای برای سرمایه‎گذاری دارند در حریم خودشان باشد و حُسن مجاورت را رعایت کنند چراکه آشوراده و میانکاله از گلستان جدا نخواهد شد.

پزشکپور: آشوراده و میانکاله حق قابل دفاع گلستان است

عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه آشوراده و میانکاله حق قابل دفاع گلستان است، گفت: از این حق با جدیت دفاع خواهیم کرد.

علیرضا پزشکپور از مسئولان استان خواست تا نسبت به حق واقعی گلستان واکنش نشان دهند تا حق به حق‌دار برسد.

پایین‎محلی: استاندار گلستان از حق مردم دفاع کند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این خصوص گفت: آنچه دولت مصوب کرده باید همان اجرا شود اینکه مازندرانی‎ها موافقت نمی‎کنند اشتباه و خلاف است.

صفرعلی پایین‎محلی ادامه داد: ما یک عمر زیرنظر مازندرانی‎ها بودیم آنها بودجه‎ها و حق و حقوق ما را گرفتند، اگر پیشرفت مازندران آن موقع را با شرق مازندران بنگرید خواهید دید که خیلی اختلاف وجود دارد علتش هم این است که چون اکثر استانداران گلستان از مازندران بودند میانکاله که جزوی از گلستان بود به پیشرفت لازم نرسید.

پایین‎محلی با بیان اینکه چماق بی‎تجربگی تا چه زمانی باید بر سر مردم گلستان زده شود، گفت: باید این فرصت را به نیروهای بومی بدهیم تا شاهد رشد و پیشرفت گلستان باشیم.

وی حسن صادقلو استاندار گلستان را فردی متعهد، مجرب و متخصص دانست و بیان داشت: استاندار بومی گلستان یقینا از استاندار سابق قوی‎تر عمل خواهد کرد.

پایین‎محلی با تاکید بر اینکه استاندار گلستان وظیفه شرعی و قانونی دارد تا از حق مردم استان دفاع کند، گفت: استاندار گلستان به هیچ وجه نباید از حقوق مردم گلستان کوتاه بیاید و خیلی محکم باید پای مصوبه دولت بایستد و نگذارند آنچه مازندرانی‎ها می‎خواهند اتفاق بیفتد.

ربیعی: با تمام قدرت از مصوبه دولت پشتیبانی می‎کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان نیز با بیان اینکه شبه جزیره میانکاله می‎تواند یکی از موقعیت‎های بسیار خوب گردشگری و اقتصادی باشد، در گفت‎وگو با خبرنگار فارس گفت: به دلیل اینکه موقعیت این منطقه مشخص نبود حرکت‎های توسعه‎ای در میانکاله اتفاق نیفتاد.

حسین ربیعی افزود: مصوبه هیئت دولت باعث می‎شود جزیره‎ای که سال‌ها بلاتکلیف مانده آینده درخشانی را شاهد باشد و سرمایه‎گذاران زیادی مبادرت به امر سرمایه‎گذاری در این منطقه کنند.

وی بیان داشت: اینکه میانکاله مال گلستان باشد یا مازندارن فرقی نمی‎کند در هر صورت این منطقه برای همه مردم ایران است، ما از تصمیم دولت خوشحال هستیم و با تمام قدرت از این مصوبه که میانکاله جزء گلستان است پشتیبانی می‎کنیم.

این عضو شورا از مسئولان اقتصادی و گردشگری استان خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به جذب سرمایه‎گذاران بزرگ در سطح کشور و یا حتی خارج از کشور اقدام کنند تا میانکاله به شکوفایی و رونق اقتصادی برسد و به منطقه آزاد تبدیل شود.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول