اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا:

پایانه مرزی آستارا دریچه‌ای متصل به اروپا است

فرماندار آستارا گفت: پایانه مرزی آستارا دریچه‌ای متصل به اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه است.

پایانه مرزی آستارا دریچه‌ای متصل به اروپا است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مرمت، بهسازی، زیباسازی و پاکسازی رودخانه مرزی آستارا اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا پیشانی نظام و تنها نقطه مرز خشکی استان گیلان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آستارا در مرز آسیا و اروپا قرار دارد ورودی پایانه مرزی در هنگام ورود گردشگران خارجی باید در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

فرماندار آستارا پایانه مرزی این بندر ترانزیتی را دریچه‌ای برای وصل به اروپا، روسیه و کشورهای آسیای میانه و نیز مرز زمینی بین ایران‌ـ‌آذربایجان دانست.

وی گفت: پایانه مرزی آستارا به عنوان محل ورود کالای حمل شده با ترانزیت کالا و ورود گردشگران از طرف اروپا و کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.

شفقی با اشاره به اینکه کالا از طریق ایران توسط تریلرهای جاده‌ای به عراق ترانزیت می‌شود، خاطرنشان کرد: صادرات محموله‌های ایرانی به وسیله جاده به آستارا و از این بندر به روسیه و کشورهای آسیای میانه و اروپا صورت می‌گیرد.

به گفته وی، کالا با تزانزیت از اروپای غربی در مدت 15 روز یا در مدت 5 تا 10 روز از روسیه و کشورهای آسیای میانه به آستارا می‌رسند و از آستارا از طریق جاده به مقصدهای نهایی در ایران فرستاده می‌شوند.

به گزارش فارس، مدیر کل گمرک و مدیر پایانه مرزی آستارا و معاونان و مسئول روابط عمومی فرماندار و فرماندهی هنگ مرزی و مسئولان از عملیات داخل پایانه و رودخانه مرزی آستاراچای بازدید کردند.

عملیات پاکسازی و زیباسازی روی این رودخانه مرزی با چند دستگاه لودر و تلاش کارگران خدماتی و نیروهای وظیفه هنگ مرزی با کارگذاشتن سیم خاردار و ... انجام شد.

رودخانه مرزی آستاراچای در کنار دریای خزر و مرز بین جمهوری آذربایجان و ایران است.

در آن سوی مرز، شهر آستارای گیلان در ایران قرار دارد و رود آستاراچای بخش ایران و جمهوری آذربایجان را از هم جدا می‌کند.

هنگامی که از شمال و طرف لنکران به بخش آستارا نزدیک می‌شویم سماوری بزرگ در کنار جاده قرار دارد و شهر آستارا بین دریا و کوه‌های «توالش» جای گرفته و دارای ساحل شنی است.

کشتزارهای برنج در این ناحیه خودنمایی می‌کند و رودخانه مرزی آستاراچای یکی از مهم‌ترین رودهای گیلان به شمار می‌رود.

ماهیگیران آستارا و جمهوری آذربایجان به صورت مشترک از رودخانه آستاراچای استفاده می‌کنند ضمن اینکه این رودخانه 250 متر طول دارد.

انتهای پیام/84001/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول