اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد

‌بدهی 350 میلیون تومانی ‌دامپزشکی مازندران به دامداران‌

مدیرکل دامپزشکی مازندران از بدهی 350 میلیون تومانی این سازمان به دامدارانی که دام‌های‌شان به دلیل بیماری تلف شد، خبر داد.

‌بدهی 350 میلیون تومانی ‌دامپزشکی مازندران به دامداران‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید مختاری عصر امروز در کارگروه سلامت استان در دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر با وجود مشکلاتی که در استان مازندران وجود دارد ایجاد کشتارگاه توجیه ندارد و همه کشورها به سمت عرضه گوشت بسته‌بندی پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: نباید به دلیل منافع 40 نفر از قصابان سلامت شهروندان را به خطر انداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در ساخت کشتارگاه‌های استان مازندران در شهرهای قائمشهر، نکا، رامسر، نوشهر و آمل وجود دارد، گفت: برای ساماندهی کشتارگاه‌ها نیاز است که با این موضوع منطقی‌تر برخورد شود.

وی با اشاره به نقش قصابان در خرید و توزیع گوشت گفت: قصابان از عرضه گوشت نهایت استفاده را می‌برند و این نگاه در مازندران باید تغییر کند.

مختاری در ادامه به موضوع ساماندهی قرنطینه‌های دامی در استان اشاره کرد و گفت: برای استقرار پست‌های قرنطینه امکانات لازم در اختیار نداریم.

وی ادامه داد: مکان‌های که قرار است کانکس‌های نظارتی استقرار یابد، مشکلاتی وجود دارد و در برخی مواقع نیروی انتظامی به دلیل مشغله کاری با این سازمان همکاری نمی‌کند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران کمبود نیرو و نداشتن اعتبارات کافی برای معدوم‌سازی و پرداخت خسارت را از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل اعلام کرد و گفت: در اعتبارات تملک داریی کمترین رقم در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و در تخصیص‌ها نیز رقم ما بسیار پایین است.

این مسئول بیان داشت: در تخصیص اعتبارات سال گذشته 18 درصد و در سال‌جاری نیز کمترین تخصیص به ما تعلق گرفت.

وی در ادامه از بدهی 350 میلیون تومانی این سازمان به دامدارانی که دام‌های‌شان به دلیل بیماری تلف شد، گفت: اگر در تامین اعتبارات در این امر کوتاهی شود ممکن است پنهان کاری در اعلام بیماری‌ها انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در پایان گفت: زمینه تامین اعتبار واحدهای تلف شده باید از محل حوادث غیرمترقبه در مازندران انجام شود.

انتهای پیام/86004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول