اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشته و زخمی شدن 10 نفر در سانحه رانند‎گی/کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان

کشته و زخمی شدن 10 نفر در سانحه رانند‎گی، کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان و کشته شدن یک عضو ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشته و زخمی شدن 10 نفر در سانحه رانند‎گی/کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «اسدالله انصافی»، فرمانده پلیس ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت که در یک سانحه رانند‎گی در بزرگراه «کابل – قندهار» در محله «کوتل روضه» ولایت غزنی پنج غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته انصافی، این سانحه بر اثر بی‎احتیاطی راننده 2 خودرو بوده است.

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در غرب افغانستان

«عبدالروف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که با آغاز عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان درمحله «تگاب یاری» منطقه «اوبه» این ولایت، یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان همراه با پنج نفر کشته و هشت شبه‎نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته احمدی، یک دستگاه بیسیم نیز از این تروریست‌ها بدست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

از سوی دیگر «عبدالقیوم نورزی» فرمانده پلیس منطقه «شیندند» از کشته شدن 2 قاچاقچی مواد مخدر در این منطقه خبر داد.

به گفته نورزی، این 2 قاچاقاچی پس از مشاجره لفظی به سوی یکدیگر تیراندازی کردند که هر 2 نفر کشته شدند.

این افراد به اتهام ترور و قاچاق مواد مخدر در این منطقه تحت پیگرد بودند.

کشته و زخمی شدن 20 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کنر»، «ننگرهار»، «بغلان»، «سرپل»، «جوزجان»، «لوگر» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 10 شبه‎نظامی طالبان کشته، 10 شبه نظامی دیگر زخمی و پنج نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 3 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از منطقه «ترینکوت» ولایت «ارزگان» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در شرق افغانستان

«عبدالحبیب سیدخیل»، فرمانده پلیس امنیتی ولایت «کنر» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در حمله هوایی پهپادهای نظامیان خارجی به ولایت کنر، یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان به نام «عبدالرحمن» همراه با چهار نفر دیگر کشته شدند.

این در حالی است که هفته گذشته در یک حمله شبه‎نظامیان طالبان به پاسگاه امنیتی در منطقه «غازی آباد» ولایت کنر 21 پلیس افغان کشته و 7 پلیس دیگر مفقود شد.

دستگیری 4 نفربه اتهام همکاری با شبه‎نظامیان طالبان در شمال افغانستان

«عبدالخلیل اسیر»، سخنگوی پلیس ولایت «تخار» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «شکنش» این ولایت چهار نفر به اتهام همکاری با شبه‎نظامی طالبان دستگیر شدند.

کشته شدن 14 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

«محبوب الله سباوون»، فرماندار منطقه «گیلان» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در محله «پوردل» منطقه گیلان این ولایت 3 شبه‎نظامی طالبان کشته و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

ازسوی دیگر «فضل رحمان»، فرماندار منطقه «قره باغ» ولایت غزنی نیز از کشته شدن 11 شبه‎نظامیان طالبان در محله «برکلی» و «چک» نیز خبر داد.

کشته شدن یک عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در شمال افغانستان

«توریالی عبدیانی»، فرمانده پلیس ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که یک عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در منطقه «المار» این ولایت بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای کشته شد.

به گفته عبدیانی، در این رویداد یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

جلوگیری از چندین حمله انتحاری در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان امروز(شنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک خودروی مملو از مواد منفجره و چهار جلیقه انتحاری، 3 موتورسکلیت مملو از منفجره و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین را از شهر «لشکرگاه» ولایت «هلمند» کشف و ضبط کردند.

براساس این اطلاعیه، در این خصوص 3 شبه‎نظامی طالبان توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شدند.

کشف یک انبار بزرگ مهمات در شمال افغانستان

«سید سرور حسینی»، سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان یک انبار بزرگ مهمات را درمحله «شینواری» ولایت قندوز کشف و ضبط کردند.

درهمین حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته است که بر اثر انفجار مین در منطقه «چهاردره» این ولایت، یک فرمانده پلیس افغان به نام «عبدالخالق» و 2 نفر دیگر زخمی شدند، اما این ادعای گروه طالبان را مسئولان امنیتی افغان رد کردند.

کشته و زخمی شدن 6 شبه نظامی در غرب افغانستان

«احمد فواد عسکری»، سخنگوی والی ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامی طالبان در محله «شورآب» منطقه «پشت رود» ولایت فراه 3 شبه‎نظامی کشته و 3 نفردیگر زخمی شدند.

به گفته عسکری، این درگیری زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی افغان با کمین شبه‎نظامی طالبان رو برو شدند.

پیوستن گروه 11 نفری شبه‎نظامی طالبان به روند صلح در غرب افغانستان 

«غلام سرور بارکزی»، رئیس روند صلح ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که گروه 11 نفره شبه‎نظامیان طالبان به فرماندهی «عارف خان زکام» با تعدادی جنگ افزار در منطقه «رباط سنگی» ولایت هرات به روند صلح پیوستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول