اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت امور زنان افغانستان خبر داد:

ثبت 4500 مورد خشونت علیه زنان افغان در سال 1391

معاون وزارت امور زنان افغانستان اعلام کرد که در سال 1391 در 32 ولایت این کشور، 4505 مورد خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است.

ثبت 4500 مورد خشونت علیه زنان افغان در سال 1391

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «مژگان مصطفوی»، معاون وزارت امور زنان افغانستان امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفت: اولین گزارش تطبیق قانون منع خشونت علیه زنان در در سال 1391 در 32 ولایت افغانستان، 4505 مورد خشونت علیه زنان را نشان می‎دهد.

به گفته مصطفوی، این ارقام در 32 ولایت افغانستان به ثبت رسیده‎ است که در 2 ولایت «نورستان» و «پکتیا» بر اثر نبود امنیت خشونت علیه زنان بررسی نشده ‎است.

به گفته وی در گزارش تطبیق قانون خشونت علیه زنان در افغانستان 25 نوع خشونت علیه زنان انجام شده است که 19 نوع آن خشونت‎هایی است که جلوگیری از آن‎ها در قانون منع خشونت علیه زنان ذکر گردیده و 6 نوع دیگر آن از انواع جدید خشونت‎ است که در مورد آن‎ها هیچ حکمی در قانون منع خشونت علیه زنان نیامده است.

وی تصریح کرد که سطح خشونت علیه زنان در 10 ولایت بیش از اندازه بوده و در 22 ولایت دیگر نسبتا کم‎تر بوده است.

به گفته مصطفوی، بیشترین مورد خشونت گزارش ‎شده در ولایت‎های «کابل» با رقم 21.8 درصد، «هرات» با 14.9 درصد، «تخار» با 7.5 درصد، «بلخ» با 5.2 درصد و «کاپیسا» 4.8 درصد است که در مجموع 54.5 درصد خشونت علیه زنان در این 5 ولایت اتفاق افتاده است.

وی افزود: ارقام خشونت علیه زنان به صورت پژوهشی با همکاری وزارت کشور، وزارت دارایی، وزارت امور زنان و بخش‎های قضایی افغانستان منتشر شده است

مصطفوی، افزایش 25 درصدی خشونت علیه زنان را که از سوی نهادهای مدنی مطرح گریده بود، را تکذیب کرد و افزود: که در سال 1391و 1392 از موارد جدی خشونت علیه زنان بریدن «لب»، «بینی» و «گوش» بوده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول