اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

امر به معروف و نهی از منکر در قلمرو علت‌ها کارآمدتر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شناسایی و علاج ریشه‌ها موثرتر از درگیر شدن با مظاهر است، گرچه آن هم در مواردی لازم است در نهی از منکر ریشه‌های منکرات را هدف قرار داد.

امر به معروف و نهی از منکر در قلمرو علت‌ها کارآمدتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دبیر و معاونان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حضور در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست دغدغه فرهنگ و هنر استان را دلیل قبول این مسئولیت عنوان کرد و افزود: امروز مطالعات و پژوهش در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی از جانب موسسات و فرهیختگان حوزوی ضروری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری راهبردها و راهکارهای خوبی را در بیانات خود ارائه داده‌اند، تصریح کرد: بنده به خوبی فرمایشات رهبری را درک کرده و رهنمودهای ایشان را در این مسئولیت الگوی حرکت خودم قرار داده‌ام.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر خاطره‌ای در خصوص احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: ایشان می‌گفتند برخورد با مظاهر منکر مانند درگیر شدن با معلول است و باید ریشه‌ها و علل منکرات را شناخت و معالجه کرد؛ من قبل از انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود، این بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را ایراد کردم که پس از آن مورد بازخواست ساواک قرار گرفتم.

ایزدپناه با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قلمرو علت‌ها، کارآمدتر است، اضافه کرد: شناسایی و علاج ریشه‌ها موثرتر از درگیر شدن با مظاهر است، گرچه آن هم در مواردی لازم است در نهی از منکر ریشه‌های منکرات را هدف قرار داد.

معاون سابق قوه قضائیه، برخی از راهکارها و حرکت‌های فرهنگی ظاهری را به صلاح جامعه ندانست و ابراز داشت: این‌گونه برنامه‌ها علاوه بر اینکه نظام را درگیر می‌کند، اثر آنچنانی نخواهد داشت.

وی بر ضرورت انجام مطالعات پژوهش‌های میدانی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: باید علاوه بر برخورد ریشه‌ای روش‌های مقابله با آن نیز به‌روز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان با اشاره به گستره زیرمجموعه‌های وابسته به این اداره کل، اعلام آمادگی کرد تا با استفاده از این ظرفیت‌ها و ارتباط مناسب با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، در فرهنگ‌سازی این فریضه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

در این دیدار مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم پیشنهاد دادند تا با تجمیع مراکز پژوهشی مرتبط و همکاری نهادهای مختلف استان، ستاد هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی امر به معروف و نهی از منکر کشور در قم تشکیل شود.

انتهای پیام/78002/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول