اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

مصارف متعدد انرژی هسته‌ای در داخل / صنعت هسته‌ای بومی شده است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: انرژی هسته‌ای به دلیل ارزان بودن و نداشتن آلودگی زیست‌محیطی بسیار مقرون به صرفه است و مصارف آن در ایران بسیار زیاد است.

مصارف متعدد انرژی هسته‌ای در داخل / صنعت هسته‌ای بومی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدمهدی خدایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در کرمانشاه اظهار داشت: این شهدا با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه خود، نهال هسته‌ای کشور را آبیاری کرده و با بومی کردن این صنعت، توانمندی ملت ایران را به جهانیان ثابت کردند.

وی با تاکید بر اینکه انرژی هسته‌ای در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مهم‌ترین مسئله محسوب می‌شود، گفت: انرژی فسیلی محدود است و یک روز به پایان خواهد رسید و در نتیجه باید انرژی دیگری جایگزین آن شود و صنعت انرژی هسته‌ای صلح آمیز در کشور ما در بسیاری از زمینه‌ها کاربرد دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مصارف متعدد این انرژی، تصریح کرد: این انرژی به دو دلیل ارزان بودن و نداشتن آلودگی زیست محیطی بسیار مقرون به‌صرفه است و زمانی که میزان حرارت آن با انرژی زغال‌سنگ مقایسه می‌شود اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

خدایی در خصوص کاربردهای انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی گفت: با استفاده از این صنعت قادر به تولید اقلام جدیدی از بذر خواهیم شد و علاوه بر افزایش محصولات، شاهد نگهداری مواد و محصولات کشاورزی با استفاده از این صنعت در انبارها در مدت زمان بیشتری هستیم.

این مسئول اذعان داشت: انرژی هسته‌ای در بخش پزشکی علاوه براینکه موجب تشخیص بیماری می‌شود، توانایی ارائه اطلاعات تصویری از فرآیند متابولیکی بدن را دارد که نباید از این توانمندی‌ها غفلت شود.

انتهای پیام/2700/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول