اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری استان قم خبر داد

خانه تکانی نوروزی در محورهای جاده‌ای استان قم

سرپرست مدیریت راهداری استان قم از عملیات گسترده پاکسازی و رفع انسداد پل‌های آب‌رو در محورهای مواصلاتی جاده‌ای استان قم خبر داد.

خانه تکانی نوروزی در محورهای جاده‌ای استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اکبر سلیمیان گستردگی عملیات پاکسازی و رفع انسداد پل‌های آب‌رو محورهای جاده‌ای استان قم را به خانه تکانی نوروزی شبیه دانست و گفت: با توجه به بارش‌های سنگین برف در ماه‌های گذشته که نمک‌پاشی گسترده‌ای را در پی داشت و موجب تجمیع حجم زیادی ماسه در شانه راه‌ها، کناره نیوجرسی‌‌ها و شانه‌های جاده‌ها شد، حوزه راهداری اقدام به پاکسازی گسترده آن‌ها کرده است.

وی ادامه داد: از آنجا که بعضی از دهانه پل‌های آب‌رو (خصوصاً در ابتدای محور قم ـ سلفچگان) به دلیل تجمیع گل و لای مسدود شده، عملیات لایروبی این پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت راهداری استان قم تعداد عوامل انسانی در عملیات وسیع پاکسازی محوری را بیش از 70 راهدار عنوان کرد و افزود: چندین دستگاه خودرو و همچنین ادوات خاص پاکسازی (باب گت) و دیگر لوازمات جانبی به این امر اختصاص یافته است.

وی تعداد اکیپ‌های رفع انسداد پل‌های آب‌رو را نیز چهار اکیپ در قالب سه نفر نیروی انسانی و یک خودروی سبک و ادوات جانبی برشمرد و گفت: با توجه به حجم زیاد تجمیع شده گل و لای در دهانه این پل‌ها مجبور به استفاده از افراد مغنی حفار در خارج از اداره شده‌ایم.

سلیمیان در خصوص مشکلات پاکسازی محورهای جاده‌ای استان قم گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از ماسه و غبار در میانه جزیره وسط آزادراه قم ـ تهران جمع شده است، پاکسازی آن تنها توسط نیروی انسانی امکان‌پذیر است که با توجه به طول 65 کیلومتر از آزادراه که در حوزه این اداره کل است، بخش زیادی از امکانات این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن آرزوی گذراندن تعطیلات نوروزی بدون حادثه برای تمام مسافران، از آنان درخواست کرد که در عین رعایت تمام مقررات جاده‌ای نسبت به تمیز نگه‌داشتن جاده و حریم آن کوشا باشند.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول