اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س)

ویژه برنامه «آب و آینه» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش ویژه برنامه «آب و آینه» از این رسانه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) خبر داد.

ویژه برنامه «آب و آینه» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای با عنوان «یک کهکشان ستاره» 15 اسفندماه و در شب ولادت حضرت زینب (س) از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه درباره تحلیل تاریخ زندگی حضرت زینب (س) از تولد تا رحلت است و در این برنامه از یکی از کسانی که در عرصه تاریخ و سیره اهل‌بیت (ع) اهل قلم و محقق است، دعوت شده تا تحلیل تاریخی در این زمینه داشته باشد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان کرد: پس از اینکه برنامه یک کهکشان ستاره به روی آنتن رفت، محتوای برنامه به صورت مکتوب درمی‌آید و منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: ویژه برنامه آب و آینه برای سالروز ولادت حضرت زینب(س) تولید شده که در این ویژه برنامه سبک زندگی حضرت زینب(س) محور بحث است.

صفایی عنوان کرد: شخصیت حضرت زینب (س) در جریان کربلا و پیش و پس از جریان کربلا در این برنامه مطرح شده و بیشتر جنبه اخلاقی در نظر گرفته می‌شود تا بر اساس آن سبک زندگی با نگاه اجتماعی برای نسل امروز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از واقعه کربلا در اکثر منابع مطلبی در مورد حضرت زینب (س) مطرح نشده جز بخشی که درباره همراهی امیر مومنان (ع) و امام حسن مجتبی (ع) بوده که کوتاه و گذراست.

صفایی ادامه داد: به عنوان مثال در زمان حضرت علی (ع) تدریسی که حضرت زینب (س) برای زنان داشتند مطرح است و این مسئله جنبه علمی حضرت را نشان می‌دهد.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف تصریح کرد: بیشترین جنبه‌های زندگی حضرت زینب (س) از شروع سفر کاروان حسینی از مدینه تا مکه است و می‌توان از بین این بخش‌ها الگوها و ویژگی‌های خاص اخلاقی را استخراج کرد.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول