اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دماوند:

فیلم از راه‌های آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌‏آموزان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: هنر فیلم و سینما یکی از راه‌های آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است.

فیلم از راه‌های آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌‏آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‌عباسی ظهر امروز در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم رشد دماوند در سالن سینما پرستوی این شهر بیان کرد: شیوه آموزش کنونی در آموزش و پرورش با هدف آموزش مهارت‌های اولیه زندگی دنبال می‌شود.

وی برخی از مطالب موجود در کتاب‌های درسی را از روش‌های آموزش مهارت‌های زندگی خواند و افزود: بخش دیگری از این مهارت‌ها، از طرق دیگری مانند هنر و ادبیات به دانش‌‏آموزان ارائه می‌شود که از جمله بهترین این روش‌ها، هنر فیلم و سینماست.

مشهدی‌عباسی ادامه داد: دیدن فیلم‌های مناسب و آموزشی باعث می‌شود تا دانش‌‏آموزان برخی از مهارت‌ها و مسائل مهم زندگی را بیاموزند و قدرت تجزیه و تحلیل امور را به دست آورند.

وی تصریح کرد: قدیمی‌ها همیشه می‌گویند که بچه‌های امروز آگاه‌ترند و این یک واقعیت درست است که شاید بخشی از آن به دلیل سبک آموزشی در آموزش و پرورش باشد که در گذشته به این میزان مهارت‌های زندگی در مدارس آموزش داده نمی‌شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند از جمله این مهارت‌ها را قناعت، اقناع، مدارا، احترام به دیگران، احکام اقتصاد اسلامی و قانون‏مدار بودن برشمرد که در طول سال‏‌های تحصیل به دانش‌‏آموزان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: در گذشته، دانش‌‏آموز پس از فارغ التحصیلی، فقط بار علمی داشت؛ اما در حال حاضر، دانش‌‏آموزان در 17 یا 18 سالگی و پس از فارغ‌‏التحصیلی از مدرسه بسیاری از مهارت‌های اولیه زندگی را فرا گرفته‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص هدف از آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌‏آموزان بیان کرد: هدف این است که پس از دوران مدرسه نوجوانان و جوانانی تحویل جامعه داده شود که بتوانند با جامعه بیرونی خود هم‌‏پوشانی داشته باشند و در مراحل مختلف زندگی مانند دانشگاه، کار و خانه و خانواده، افرادی موفق باشند.

به گزارش فارس، چهل و سومین جشنواره فیلم رشد امروز در دماوند افتتاح شد و به مدت پنج روز در دو سانس دانش‌‏آموزی و یک سانس خانواده به نمایش تعدادی از فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‏‌المللی فیلم رشد می‌پردازد.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول