اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پترو چین پارس شرکتی ایرانی – چینی:

احداث پالایشگاه فوق سنگین چابهار برای 1200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند

مدیرعامل و عضو هیئت مدیر شرکت پترو چین پارس شرکتی ایرانی – چینی گفت: احداث پالایشگاه فوق سنگین چابهار می‎تواند 250 نفر اشتغال به صورت مستقیم و 1200 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

احداث پالایشگاه فوق سنگین چابهار برای 1200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، عزیز آزادبخت ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی احداث پالایشگاه فوق سنگین چابهار در بازدید هیئت سرمایه گذاری شرکت پتروچینی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی اظهار داشت: این شرکت 51 درصد ایرانی و 49 درصد چینی که قرار است پالایشگاه نفت خام در چابهار افتتاح کنند، در دو فاز که فاز اول آن در زمینی به مساحت 31 هکتار و 30 هکتار برای ذخیره با تولید روزانه 40 هزار بشکه در روز تولید داشته باشیم که تمام مجوزهای صادر شده و امروز کلنگ آن به زمین خواهد خورد، اما فاز دوم آن مجوزهای لازم صادر شده و امیدواریم هر چه زودتر فاز دوم را هم عملیاتی کنیم.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیر شرکت پترو چین پارس شرکتی ایرانی – چینی افزود: این سفر با هدف ارزیابی و بازدید میدانی از بندر و منطقه آزاد  برای  نشست همکاری اقتصادی بین ایران در چین جهت بررسی فرصت‌های  سرمایه گذاری بین ایران و چین  که در روز یکشنبه 11 اسفند ماه سال‌جاری در سازمان توسعه تجارت برگزار می‎‎شود خصوصاً در بخش بندری و احداث پالایشگاه سفری داشته‎ایم.

این مسئول ادامه داد: احداث این پالایشگاه می‎تواند 250 نفر اشتغال به صورت مستقیم و 1200 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هدف از بازدید طرح توسعه بندر شهید بهشتی برای ساخت سیلو، تهیه آب، مواد غذایی، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی و ظرفیت‌های بندری است و از طرفی بحث بانکرینگ در زمینی به مساحت 12 هکتار در بندر شهید بهشتی در نظر داریم امیدواریم پس از بحث و بررسی با مقامات این امر هر چه سریعتر تحقق پیدا کند.

آزادبخت گفت: این هیئت متشکل از سرمایه‌گذاران در زمینه بانک و بیمه، ساخت سیلو، مخازن بانکرینک برای فرآورده های نفتی و تولیدات آن قیر، گازوئیل، مازوت و نفت سفید است که به منطقه سفر کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی چابهار در این نشست کارگروهی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه‎های آتی بندر شهید بهشتی و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و ارزیابی نحوه قراردادها توضیحاتی را به صورت پرسش و پاسخ ارائه دادند.

سیاوش رضوانی اذعان داشت: امیدواریم با سفر هیئت چینی و بازدیدی که از منطقه داشتند شاهد روابط گسترده دو کشور باشیم زیرا ایران و چین دو کشور دارای تمدن هستند و روابط اقتصادی و سیاسی آنها به 2 هزار سال قبل از میلاد برگردد و از طرفی چین بزرگترین شریک تجاری ایران است.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول