اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد استان همدان خبر داد

عضویت بیش از 70 هزار نفر در کانون‌های مساجد همدان

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: در حال حاضر 475 کانون در حال فعالیت و بیش از 70 هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

عضویت بیش از 70 هزار نفر در کانون‌های مساجد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هادی فیض‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 475 کانون فرهنگی هنری در همدان وجود دارد، افزود: 283 کانون دارای کتابخانه مخزن‌دار هستند که 88 باب کتابخانه، مجوز رسمی کتابخانه مساجد را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 43 مورد از این کتابخانه‌ها در سال جاری تأسیس شده‌اند، بیان داشت: در حال حاضر 475 کانون در حال فعالیت و بیش از 70 هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه 51 هزار و 580 نفر در 283 کتابخانه عضو هستند، گفت: با تأسیس و راه‌اندازی شش خانه نور جدید تعداد مراکز خانه نور در همدان به 30 مورد افزایش یافته است.

وی از فعالیت 21 کانون تخصصی در استان همدان خبر داد و گفت: 817 مرکز مجری طرح تلاوت نور در همدان هستند.

فیض‌منش با اشاره به فعالیت 193 کتابخانه باز در همدان خاطرنشان کرد: در سال جاری 20 هزار جلد کتاب، قرآن، مفاتیح و نهج‌البلاغه به کانون‌های فرهنگی هنری اهدا شده است.

وی با اشاره به 18 اسفند ماه سالروز تأسیس کانون‌های مساجد یادآور شد: بر این اساس نشست سراسری بچه‌های مسجد در قالب همایش بزرگ در 15 اسفند ماه در سالن مجتمع بوعلی سینا برگزار می‌شود.

* تجلیل از 66 خادم فرهنگی در نشست سراسری کانون‌های مساجد در همدان

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه در این برنامه از 66 مدیر و خادم فرهنگی تجلیل می‌شود، افزود: احتمالاً حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی میهمان ویژه این نشست سراسری باشند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد با آغوش باز پذیرای جوانان و نوجوانان در این کانون فرهنگی هستند، اضافه کرد: کانون‌های مساجد هیچ حد و مرزی برای حضور افراد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ندارند.

فیض‌منش با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، بیان داشت: استان همدان نیز در همین سال با 10 کانون کار خود را شروع کرده و و امروز تعداد این کانون‌ها به بیش از 470 کانون فرهنگی هنری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی کانون‌های مساجد در بلند مدت به سه بخش تقویتی، تأمینی و تثبیتی تقسیم می‌شود، افزود: ارائه الگوسازی موفق و تجربه شده، توانمندسازی نیروهای مسجدی از طریق شناسایی و آموزش، فرهنگ‍‌سازی در حوزه کانون‌ها با هدف بسترسازی، شبکه‌سازی و کار تشکیلاتی در مسجد، جوان‌سازی و چابک‌سازی فعالیت در مسجد و هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌ها از برنامه‌های کوتاه مدت این کانون‌ها به شمار می‌رود.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در پایان با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی کانون‌های مساجد در دستور کار است، خاطرنشان کرد: افزایش کانون‌ها در روستاهای بالای هزار نفر، حاشیه شهرها و مناطق آسیب‌پذیر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول