اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌و‌گوی فارس با یک فرد آلوده به ایدز

دنیای یک فرد مبتلا به ایدز را بهتر بشناسیم

یک بیمار مبتلا به اچ.آی.وی مثبت با بیان اینکه افراد مبتلا به ایدز همچون سایرین حق زیستن دارند، گفت: برای جا افتادن این موضوع باید آگاهی‌دهی بیشتری به افراد جامعه صورت بگیرد.

دنیای یک فرد مبتلا به ایدز را بهتر بشناسیم

فریبرز.ا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حدود 6 سال پیش در ادرارم خون مشاهده کردم و با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش، متوجه شدم به هپاتیت B و C و HIV آلوده هستم.

وی ادامه داد: در مراجعه به مرکز بیماری‌های رفتاری میلاد تهران برای انجام آزمایش، خواهرم مرا همراهی می‌کرد و از ابتدا متوجه بیماری من شد.

فریبرز گفت: خانواده‌ام افراد تحصیل‌کرده‌ای هستند، اما وقتی متوجه بیماریم شدند، برخورد نامناسبی با من داشتند و در واقع از خانواده رانده شدم.

این بیمار مبتلا به ایدز تصریح کرد: سه سال قبل از ابتلا به ایدز به‌دلیل اعتیاد از همسرم جدا شدم و در حال حاضر دو دختر دارم که با مادرشان زندگی می‌کنند و گاهی آن‌ها را می‌بینم.

فریبرز با تاکید بر اینکه از ترس رانده شدن، چیزی از بیماریم به همسر سابق و دخترانم نمی‌گویم، خاطرنشان کرد: من معتاد تزریقی بودم و دلیل آلودگی من نیز استفاده از سرنگ آلوده برای تزریق مواد مخدر بود.

وی با بیان اینکه با این بیماری کنار آمده‌ام، ابراز داشت: با تمام مشکلاتی که دارم، احساس خوش‌بختی می‌کنم و پنج سال است که از مواد مخدر پاک شده‌ام.

این بیمار مبتلا به ایدز اذعان داشت: با رعایت نکات و توصیه‌های پزشکی به زندگی خود ادامه می‌دهم و هرگز کابوس مرگ ندارم.

وی با بیان اینکه موسسه افرای سبز امکانات بهداشتی و آموزشی بسیاری به من و سایر بیماران داده و روند درمان ما را مورد حمایت قرار می‌دهد، افزود: من موضوعات لازم برای انتقال نیافتن بیماری از من به سایر افراد را رعایت می‌کنم.

فریبرز با تاکید بر اینکه حاضر نیستم به دیگران خسارت بزنم، عنوان کرد: ایدز یک درد پنهان است و علائم ظاهری در افراد ندارد و افراد جامعه با کسب آگاهی بیشتر می‌توانند دنیای ما را بیشتر درک کنند.

وی حق زیستن برای افراد مبتلا به ایدز را مساوی با سایر افراد بیان کرد و گفت: افراد مبتلا به ایدز همچون سایر افراد جامعه حق زیستن و زندگی عادی و معمولی دارند و برای جا افتادن این موضوع باید آگاهی‌دهی بیشتری به افراد جامعه صورت بگیرد.

انتهای پیام/2700/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول