اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

موسوی به فارس خبر داد

140 کمک هزینه زیارتی برای برترین حافظان قرآن سازمان اوقاف

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه از حضور ۲۰۰ هزار نفر در آزمون روز گذشته خبر داد و گفت: نتایج آزمون تا پایان سال اعلام و جوایز نفرات برتر شامل 140 کمک هزینه زیارتی، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹3 اهدا می‌شود.

140 کمک هزینه زیارتی برای برترین حافظان قرآن سازمان اوقاف

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آزمون طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد.

«سید محمد‌کاظم موسوی» دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از حضور بیش از 200 هزار نفر در آزمون دور دوم طرح خبر داد و گفت: تعداد 240 هزار برگه آزمون توسط ستاد به چاپ رسید و با توجه به گزارش‌های رسیده از استان‌ها پیش‌بینی می‌شود حدود 200 هزار نفر در آزمون شرکت کرده باشند، البته تعداد دقیق شرکت‌کنندگان در روز‌های آینده مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از تصحیح اوراق در روز‌های آینده خبر داد و گفت: سال گذشته اوراق آزمون به صورت متمرکز در قم تصحیح شد، اما امسال پیش از آزمون یک دوره آموزشی توجیهی برای استان‌ها برگزار کردیم و برگه‌های آزمون امسال در استان‌ها تصحیح خواهد شد و تلاش می‌کنیم نتایج آزمون تا قبل از فرا رسیدن عید نوروز اعلام شود.

موسوی در خصوص دور سوم طرح اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور سوم طرح انجام شده و نام‌نویسی از داوطلبان از اردیبهشت‌ماه 1393 آغاز می‌شود، البته کلاس‌های آموزشی هم در همین زمان آغاز خواهد شد.

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف از برگزاری مراسم قرعه‌کشی و تجلیل از نفرات برتر آزمون در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: قرعه‌کشی نفرات برتر آزمون طی مراسمی در اردیبهشت‌ماه 1393 برگزار می‌شود و هدایای نفرات برتر در همین مراسم اهدا خواهد شد.

وی درخصوص رشته‌های این آزمون گفت: این آزمون‌ در 10 رشته شامل حفظ جزء 30، جزء 30 و 1، جزء 30 و جزء 1 و 2، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن به همراه حفظ 150 و حفظ 300 موضوع از قرآن کریم است که از ساعت 9 صبح روز جمعه 9 اسفند‌ماه 1392 در سراسر کشور برگزار ‌شد.

موسوی در خصوص جوایز دور دوم طرح تربیت حافظان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های بودجه امسال 40 کمک‌هزینه عمره، 50 کمک‌هزینه عتبات عالیات، 50 کمک‌هزینه مشهد مقدس و هزاران جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و توزیع جوایز، متناسب با میزان مشارکت استان‌ها در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول