اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بروجرد خبر داد

حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات شهری در بروجرد

شهردار بروجرد گفت: خدمات شهری در بروجرد به سمت الکترونیکی کردن است.

حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات شهری در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، شهر بروجرد با وجود بافت زیبا و روند روبه توسعه خود مشکلات و کاستی‌هایی دارد که مجموعه مدیریت شهری باید به آن توجه و رسیدگی کنند.

در این میان از آنجا که مردم شبانه روز با شهر خود پیوند دارند و تمام کمبودهای شهر و احتیاجات خود را به خوبی می‌شناسند، شنیدن کاستی‌ها و نیازهای شهر از زبان مردم به روند توسعه سریع‌تر شهر کمک قابل توجهی می‌کند.

براین اساس خبرگزاری فارس در بروجرد مصاحبه تفصیلی با شهردار بروجرد انجام داده که با هم پیگیری می‌کنیم.

فارس: چرا شهرداری فقط به برخی نقاط شهر خدمات ارائه می‌دهد؟ در صورتی که در خدمات‌رسانی باید عدالت برقرار شود؟

شهردار بروجرد: عدالت در ارائه خدمات یکسان به مناطق مختلف شهر از ضرورت‌های کاری شهرداری و از مصادیق عدالت در اجرا است.

در شهرستان بروجرد ممکن است، گاهی چنین مواردی مشاهده شود، اما برنامه کاری ما این است که با الگوگیری از نمونه‌های دینی، عدالت محوری در توزیع خدمات شهری، برقرار باشد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به رفع مشکلات همه شهروندان در هر نقطه از شهر بروجرد اقدام کنیم.

همچنین شهرداری در برنامه‌های خود، توجهی ویژه به مناطقی خواهد داشت که از خدمات شهری اندکی برخوردار هستند.

فارس: چرا شهروندان هنگام پرداخت عوارض شهرداری باید وقت زیادی را در پیچ و خم روند اداری بگذرانند؟

منوچهر یوسفی: قبول داریم که شهروندان در پرداخت عوارض به شهرداری با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات، یکی از راهکارهای رفع این معضل است که موجب پایین آمدن حجم مراجعات حضوری به شهرداری می‌شود.

هم اکنون طرح ممیزی ساختمان‌های بروجرد در حال اجرا است و نیروهای آموزش دیده شهرداری با مراجعه به خانه‌های شهروندان اقدام به ثبت مشخصات ساختمان‌ها در سامانه می‌کنند.

به این ترتیب شهروندان از این طریق می‌توانند از وضعیت کلی ساختمان خود مطلع شوند و همچنین از درگاه سامانه الکترونیکی برای پرداخت بدهی خود به شهرداری اقدام کنند.

یکی از اقدامات خوب دیگری که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌گیرد، نصب دستگاه‌های کارت‌خوان و نیز دستگاه‌های خودپرداز در مناطق و واحدهای درآمدی شهرداری است، تا شهروندان از این طریق بتوانند بدهی خود را واریز کنند، به این ترتیب شهروندان می‌توانند در زمانی کوتاه نسبت به پرداخت عوارض خود به شهرداری اقدام کنند.   

فارس: وضعیت کنونی میدان قیام بسیار آزاردهنده و پر هرج و مرج است؟ شهرداری قرار است چه چاره‌ای بیندیشد؟    

شهردار بروجرد: به منظور رفع ترافیک افسار گسیخته میدان قیام، مشاور ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهرداری بروجرد در حال مطالعه و ارزیابی طرح این میدان است، امید می‌رود طرح مذکور پس از آماده‌سازی به اجرا درآید.

هدایت اتوبوس‌ها در پارک‌سوارها یا همان پایانه‌های درون شهری از دیگر اقداماتی است که موجب سبک شدن ترافیک و ساماندهی این میدان می‌شود، همچنین با بهره‌برداری از فاز دوم میدان قیام تا پایان سال جاری و استفاده از پارکینگ آن، خودروهایی که در حاشیه خیابان پارک می‌شوند و سهم زیادی در ایجاد ترافیک دارند، به پارکینگ منتقل می‌شوند.

به این ترتیب روند عبور و مرور در این میدان تسهیل خواهد یافت. ساخت فازهای سه و چهار میدان قیام باید هرچه سریع‌تر شروع شود، چراکه اجرای این دو طرح تاثیر بسیاری در جلوگیری از ترافیک سنگین در این میدان دارد.

در کنار  طرح‌های گفته شده، اجرای طرح ساماندهی میدان قیام تاثیر مطلوب‌تری در کاهش بار ترافیک این میدان دارد.

ناگفته نماند هر طرح شهری اگر با مشارکت شهروندان همراه نباشد، بازدهی مطلوبی ندارد.

فارس: نصب داربست‌های تبلیغاتی به مناسبت‌های مختلف سیمای شهر را نازیبا کرده است؟ آیا شهرداری برای جلوگیری از این بی‌نظمی‌ها برنامه‌ای دارد ؟

یوسفی: وجود داربست‌ها فقط در نقاط مختلف به خصوص در هسته مرکزی شهر، مبلمان شهری را به هم ریخته و موجب نارضایتی شهروندان شده است، به همین منظور سازمان زیباسازی شهرداری بروجرد در طرحی اقدام به نصب تابلوهای مخصوص تبلیغات در بلوارها، میادین و دیگر نقاط شهر کرده است و کسانی که به هر نحو قصد انجام تبلیغات دارند، باید فقط از این تابلوها استفاده کنند.

نصب داربست‌های تبلیغاتی در جلوی مغازه‌ها و محل کسب برخی از کاسبان موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود و شکایت و اعتراض آنها را به همراه دارد، به همین دلیل شهرداری به زودی نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی این داربست‌ها اقدام می‌کند.

فارس: آیا بدهی‌های میلیاردی شهرداری بروجرد، مانع اجرای پروژه‌های خدماتی و عمرانی در سطح شهر نمی‌شود؟

شهردار: شهرداری بروجرد مدت‌هاست کم و بیش با مشکلات مالی همراه است و این مشکل هم اکنون به اوج خود رسیده است.

بنده به همراه همکاران خود در سازمان شهرداری بروجرد می‌کوشیم، مطالبات خود را هرچه زودتر جذب کنیم، تا پروژه‌های در دست اقدام به طور کامل اجرا شوند.

فارس: مردم از شهردار تقاضا دارند، با حضور خود در نقاط مختلف شهر با مشکلات مردم بیشتر آشنا شوند، در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟

شهردار: تحقق خواسته‌های شهروندان از اولویت‌های کاری شهرداری است و بررسی و رفع مشکلات هر محله نقش بسزایی در ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم دارد.

مدیران نیز از این طریق با نیازها و فرصت‌های هر محله آشنا می‌شوند و می‌توانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهند.

یکی از برنامه‌ها و اهداف کاری من به عنوان شهردار بروجرد، ارتباط نزدیک با مردم است.

به همین منظور در مساجد نقاط مختلف شهر حضور می‌یابم و پای صحبت مردم می‌نشینم.

همچنین کوشیده‌ام در سطح شهر با ملاقات‌های چهره به چهره با شهروندان، از نزدیک در جریان خواسته‌ها و مشکلات آنان قرار گیرم. مجموعه شهرداری تنها با همکاری شهروندان می‌تواند به نتیجه مناسب و مطلوب برسد و ارتباط مستمر با شهروندان، متخصصان و صاحبنظران شهر و استفاده از نظرات و راهکارهای آنان می‌تواند در تحقق بهتر و سریع‌تر طرح جامع شهری موثر باشد.

با نشستن در اتاق مدیریت نمی‌توان مدیریتی جهادی داشت، بلکه باید با سرکشی از مناطق محروم و بررسی موشکافانه، برای رفع چالش‌های این شهر چاره‌سازی کرد.

بنده به عنوان شهردار بروجرد روزهای دوشنبه هر هفته در ملاقات‌های مردمی با شهروندان شنونده مشکلات آنان هستم و می‌کوشم، برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام کنم، همچنین روزهای چهارشنبه هر هفته با حضور در رادیو بروجرد، پاسخگوی سئوالات شهروندان هستم، شهروندان هم می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به دفتر کار مدیریت این نهاد تحویل دهند و اطمینان داشته باشند که برای حل مشکلات‌شان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2304/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول