اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خارگ:

مشکلات صیادان خارگ رسیدگی نمی‌شود/ گلایه از صدا و سیمای بوشهر

امام جمعه خارگ گفت: در همه شهرهای بندری استان صیادان تامین شده‌اند اما در خارگ به مشکلات آن‌ها رسیدگی نشده است.

مشکلات صیادان خارگ رسیدگی نمی‌شود/ گلایه از صدا و سیمای بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی صبح امروز در دیدار با فرماندار بوشهر اظهار کرد: ابتدا باید تشکر کرد از خدماتی که خسروی (فرماندار سابق بوشهر) در مدت فرمانداری خود انجام دادند.

وی افزود: از ابراهیمی که در امر پژوهش حضور داشته‌اند می‌خواهیم که یک پژوهش در این زمینه انجام دهند و مشکل را ریشه‌یابی کنند که چرا استان بوشهر ،‌خارگ را جزو خود نمی‌داند و مدام ما را پس می‌زند و این احساس می‌شود که خارگ وصله‌ای ناجور برای استان محسوب می‌شود وگرنه اینگونه نبود و در برابر مشکلات خارگ بی‌تفاوت نبودند.

گلایه از صدا و سیمای مرکز بوشهر

امام جمعه خارگ تصریح کرد: در حالیکه همه به ما می‌بالند و می‌نازند، اما استان نه به ما می‌بالد و نه می‌نازد و این در حالی است که عربستان سعودی اینقدر پایانه صادرات نفتش برایش اهمیت دارد که عکس آن را روی ریال خود چاپ کرده اما عکسی از جزیره خارگ حتی در یک ثانیه از تیزرهای صداوسیمای بوشهر پخش نمی‌شود و ما این گلایه را بارها مطرح کرده‌ایم  که متاسفانه به آن توجهی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه از راه‌اندازی عسلویه 15 سال می‌گذرد، و درآمد آن از خارگ هم کمتر است، اما شاهد هستیم که منشاء خیر بوده و برکات بسیاری همچون جاده و اتوبان، سالن‌های آمفی تئاتر، مراکز فرهنگی هنری و بسیاری خدمات دیگر برای استان به همراه داشته است اما نفت در خارگ با این همه درآمد درصدی از این خدمات را انجام نداده است.

کمالی عنوان کرد: با توجه به درآمد حاصله از حق آلایندگی و ارزش افزوده خارگ امیدوار هستیم که عدالت برقرار شود و حق این مردم که دودآلاینده‌ها به ریه آن‌ها می‌رود، به آن ‌ها داده شود و مردم خارگ در استان دیده شوند استان بداند که مردم خارگ هم هستند و نه همه این درآمدها، بلکه اگر نصف یا یک سوم آن به خارگ اختصاص داده شود ما قادر خواهیم بود بعد از 4 سال یک سالن مسافربری برای خارگ احداث کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی برای بودجه مصوبات پیگیری می‌کنیم می‌گویند از نفت مطالبه کنید و نفت می‌گوید از استانداری، و ما در یک بلاتکلیفی مانده‌ایم و می‌بینیم که در همه شهرهای بندری استان صیادان تامین شده‌اند اما در خارگ به مشکلات آن‌ها رسیدگی نشده است و یا مدرسه‌ای که بنده در 30 سال قبل در آن درس می‌خوانده‌ام هنوز در خارگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از 50 سال از عمر آن می‌گذرد و در راستای ساخت مدارس اقدامی صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه خارگ با اشاره به مقاومت مردم خارگ در زمان جنگ افزود: این مردم در زمان جنگ مقاومت کردند و شهید دادند اما بعد از جنگ 1 ریال برای بازسازی به آن‌ها کمک نشد و بعد از جنگ نیز در حق آنان کم لطفی شد و نیاز است که در بین مسئولان جابیفتد که خارگ نیز جزء نقشه بوشهر است و با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ما به این امر امیدواریم.

انتهای پیام/66006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول